بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست:

استفاده از ارز نیمایی از فساد و رانت کم می کند

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست گفت: حرکت به سمت تخصیص ارز نیمایی برای واردات کالاهای اساسی و کاهش فاصله نرخ ارز رایج در بازار و ارز دولتی از فساد و رانت کم می‌کند.
کد خبر : ۱۹۲۴۱۲

به گزارش بورس نیوز، علی ابراهیمی درباره حذف تخصیص ارز دولتی به واردات گوشت قرمز و عدم پرداخت مابه‌التفاوت به مردم اظهار کرد: حرکت به سمت تخصیص ارز نیمایی برای واردات کالاهای اساسی و کاهش فاصله نرخ ارز رایج در بازار و ارز دولتی از فساد و رانت کم می‌کند.

وی افزود: امیدواریم روزی به نرخ ارز آزاد برای واردات کالاهای اساسی برسیم زیرا در این صورت است که شاهد رانت و فساد نمی‌شویم. با حذف ارز دولتی آنچه که به عنوان کالاهای ارزانقیمت برای بخشی از مردم تامین می‌شد با قیمت رقابتی و آزاد توزیع می‌شود، کالاهای وارداتی با ارز دولتی پاسخگوی نیاز بازار نبوده و به همین دلیل درکنار آن شاهد فساد و رانت می‌شویم.

نماینده مردم شازند تاکید کرد: توزیع گوشت قرمز و کنترل بازار مرغ تاکنون نتوانسته در جامعه رضایت‌مندی ایجاد کند. مردم تمایل دارند کالاهای مورد نیاز خود را آسان و با کیفیت مناسب به دست آورند، تنها نقطه ضعف حذف ارز دولتی افزایش قیمت و کاهش قدرت خرید اقشار متوسط ضعیف و متوسط است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست توضیح داد: مقرر شده است که با حذف ارز دولتی و نیمایی مابه‌التفاوت آن از طریق کارت‌های اعتباری در اختیار مصرف‌کنندگان قرار بگیرد. راه حلی نداریم جز اینکه به فوریت راه‌کاری برای افزایش قدرت خرید مردم در نظر بگیریم. افزایش توان خرید مردم تنها با افزایش درآمد و ارائه کارت‌های اعتباری امکان‌پذیر است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: امکان بازگردانی قیمت محصولات مورد نیاز مردم به میزان گذشته وجود ندارد اما دولت می‌تواند با مدیریت صحیح از محل صرفه‌جویی در هزینه‌کرد ارز دولتی مبالغی را به صورت مستقیم در اختیار مردم قرار دهد. با تبدیل یارانه‌های آشکار و پنهانی که دولت پرداخت می‌کند به ریال می‌توان ماهانه به هر فرد 500هزار تومان کارت اعتباری تخصیص پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: باتوجه به اینکه ارزش پول ملی کاهش داشته در شرایطی قرار گرفته‌ایم که درآمدهای زیر 350 دلار معادل 3 و نیم تا 4 میلیون تومان در ماه زیر خط فقر محسوب می‌شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

تاکید مجلس بر ارائه کالابرگ الکترونیکی برای تهیه کالای اساسی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و مجاسبات مجلس گفت:

خروج 5،6 قلم کالای اساسی از فهرست دریافت ارز دولتی

ارسال نظر