بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: دولت باید در جهت حمایت از دامداران و واقعی کردن قیمت‌ها بر اساس رشد تورم نهاده‌های دامی گام برداشته و تعیین قیمت حدود 2 هزار و 400 تومانی شیر خام توسط سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده قیمت مناسبی است.
کد خبر : ۱۹۲۴۶۰

خرید شیر با قیمت عادلانه نوعی حمایت از تولید ملی است

به گزارش بورس نیوز، نورمحمد تربتی‌نژاد درباره افزایش قیمت شیر خام طی روزهای اخیر، اظهار کرد: قیمت تمامی محصولات تحت تاثیرعوامل تولید، عرضه و تقاضاست. با توجه به قیمت 2 هزار تومانی شیر از سال گذشته، پیشنهاد تولیدکنندگان برای افزایش قیمت آن به 2 هزار 570تومان بوده که با تورم همخوانی دارد.

وی افزود: نهاده‌های دامی از جمله خوراک و داروی مورد نیاز دامداران افزایش قیمت داشته که دولت باید در قیمت‌گذاری جدید خود در زمینه لبنیات و شیر خام، تورم را نیز مد نظر قرار داده تا دامداران و تولیدکنندگان شیر نیز متضرر نشوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: خرید شیر از تولیدکنندگان با قیمت عادلانه نوعی حمایت از تولید ملی خواهد بود. دولت باید در جهت حمایت از دامداران و واقعی کردن قیمت‌ها بر اساس رشد تورم نهاده‌های دامی گام بردارد و تعیین قیمت حدود 2 هزار و 400 تومانی شیر خام توسط سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده قیمت مناسبی است.

وی دررابطه با افزایش قیمت شیرخام که گرانی لبنیات را به دنبال دارد، تاکید کرد: باید قیمت محصولات کشاورزی براساس هزینه تولید افزایش یابد و از سوی دیگر باید از طریق کانال حمایت از مصرف‌کننده اعتبارات خاصی برای مصرف‌کنندگان در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت تمامی محصولات کشاورزی باید بر اساس هزینه‌ها و سود قانونی تعیین شود. نرخ محصولات کشاورزی نباید تحت تاثیر مصرف‌کننده باشد بلکه هزینه تولید باید قیمت محصولات را مشخص کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس هیات مدیره کارگزاری بورس بیمه ایران:

دولت نمی تواند به سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی ادامه دهد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس مطرح کرد:

دام مولد به عنوان سرمایه ملی کشور

ارسال نظر