بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
حضور روسای دولت‌های خارجی و وزرای خارجه این کشور ها نمایشی است و تاثیری بر بازار و اقتصاد ما ندارد.‏
کد خبر : ۱۹۲۵۱۴

اسمعیل فوادیان در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: حضور سران کشورهای آسیای و وزرای کشورهای اروپایی نقشی در اقتصاد و رشد بازار ایران ندارد.

وی ادامه داد: ما نیازی به نشستن بر سر میز مذاکره با آمریکا را نداریم زیرا مشکلی وجود ندارد جیز اینکه دولت این کشور به برجام برگردد و 18 میلیارد دلار بدهی خود به ایران را که تنها 4 میلیارد آن را تحویل داده است، به ما بپردازد و بعد از این دو اتفاق فکر نمی‌کنم مشکلی وجود داشته باشد.

این کارشناس و فعال بازار سرمایه افزود: سفر وزیر امور خارجه آلمان و نخست‌وزیر ژاپن هیچ دستاوردی برای ما ندارد و تنها اتفاق این است آمریکایی‌ها این‌ها را می‌فرستند که حرف از زیر زبان ما بکشند.

وی  اتحاد بین ما مردم و گروه‌های سیاسی در داخل را بسیار مهم دانشت و گفت:  در انگلستان و آمریکا سال‌های سال است تنها 2 حزب بر سر مسند قدرت هستند و سیاست خارجی آنها هیچ تفاوتی نمی‌کند اما در ایران با تغییر دولت‌ها، همه  برنامه‌ها تغییر می‌کند و این همان مشکلی است که اقتصاد ما نیز با آن درگیراست.

مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین با اشاره به اتفاقات این روزهای بازار سرمایه تصریح کرد: بازار یک روز مثبت و روز دیگر منفی است و در هفته گذشته نیز با اینکه همه بانکی‌ها منفی بودند اما؛ به لطف همراه اول که 5 درصد رشد را در دو روز متوالی تجربه کرد، بازار مثبت شد.

فوادیان افزود: به نظر من تمام اتفاقات داخلی و خارجی در بازار سرمایه ما تأثیرگذار است اما سهم رخدادهای خارجی 30 تا 40 درصد و سهم سخنان و اتفاقات داخلی حدود 70درصد است و این یعنی تمام مشکلاتی که ما تجربه می‌کنیم به دلیل تصمیماتی است که در داخل می‌گیریم و ربطی به این کشور و آن کشور ندارد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر