بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس:

بانک مرکزی باید لیست دریافت کنندگان ارز دولتی را منتشر کند

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس گفت: بانک مرکزی باید تمام لیست‌هایی که تا امروز ارز دولتی و نیمایی برای کالاهای اساسی گرفتند را منتشر کند ما از سوی فراکسیون نامه‌ای به بانک مرکزی فرستاده و درخواست کردیم ولی متاسفانه هیچ لیستی تحویل ما داده نشده است.
کد خبر : ۱۹۲۵۳۸

به گزارش بورس نیوز، امیر خجسته دررابطه با انتشار لیست دریافت‌کنندگان ارز دولتی و نیمایی توسط بانک مرکزی اظهار کرد: بانک مرکزی باید تمام لیست‌هایی که تا امروز ارز دولتی و نیمایی برای کالاهای اساسی گرفتند را منتشر کند ما از سوی فراکسیون نامه‌ای به بانک مرکزی فرستاده و درخواست کردیم ولی متاسفانه هیچ لیستی تحویل ما داده نشده است. ما به دنبال این هستیم که کسانی که با رانت، ارز دولتی و حتی نیمایی گرفته اند و به خارج از کشور بردند منتشر شود.

وی افزود: بانک مرکزی باید پاسخگو باشد سرمایه و پول بیت‌المال به مبلغ ۱۸ میلیارد دلار که از منابع ارزی کشور بود و فقط ۹ میلیارد دلار آن به سامانه‌نیما برگشته کجا رفته است؟

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری بیان کرد: بانک مرکزی در مقابل مجلس مقاومت می‌کند. اما این بانک باید به مجلس پاسخ دهد و ما به عنوان فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی به طور جد پیگیر این مساله هستیم.

خجسته تصریح کرد: در شرایط فعلی جنگ اقتصادی دولت برنامه خاصی ندارد و تقسیم‌بندی ارز دولتی و نیمایی به این معناست دست یک عده دلال را به بازار باز می‌شود تا ارز را عرضه و مدیریت کنند در حالیکه ارز باید به دست مردم برسد.

نماینده مردم همدان در خانه ملت تاکید کرد: دولت باید یک برنامه‌ریزی صحیح برای ۱۴ میلیارد دلار اعلام کند که چگونه این مبلغ به دست مردم خواهد رسید و باید لیست تمام افرادی که از دولتی و نیمایی دریافت کرده‌اند را به مجلس ارائه دهد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری گفت:چند نرخی بودن ارز باعث سردرگمی در بازار ارز و ورود دلالان به این بازار شده است، دولت نباید در قبال مشکلات مردم سکوت کند قانون‌شکنی ابتدا از دولت شروع شده و مجلس نیز در قبال سکوت دولت، سکوت کرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر