بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز:

پتروشیمی‌ها بی‌تفاوت به اخم تحریم‌ها/ افزایش P/E شرکت‌ها حتمی است

صنعت پتروشیمی با تحریم‌ها بی‌گانه نیست و تصمیم جدید خزانه‌داری آمریکا بی‌تاثیر خواهد بود.
کد خبر : ۱۹۲۵۵۳

پتروشیمی ها بی تفاوت به اخم آمریکایی / افزایش P به B در سال 98 حتمی است

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، در ۱۷خرداد ماه سال جاری وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که صنعت پتروشیمی ایران را با تحریم‌های جدیدی مواجه کرد تا شاید اقتصاد ایران از حرکت باز بیاستد. 

در همان دقایق ابتدایی اعلام این تصمیم، واکنش‌های بسیار زیادی نه در بازارسرمایه بلکه در حواشی آن و در رسانه‌ها شکل گرفت. عملا در روزهای بعد از آن بازارسرمایه نسبت به صنعت پتروشیمی کمترین واکنش منفی را نشان داد و شاخص‌های بورسی این صنعت تاثیری را نپذیرفتند.

اما چقدر می توان نسبت به ادامه این واکنش نسبت به فشار های طرف آمریکایی امیدوار بود؟

سید فرهنگ حسینی از کارشناسان بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: عمده تامین‌کنندگان صنعت پتروشیمی ایران، چینی هستند و اساسا توجه زیادی به موضوع تحریم نداشته و ندارند بنابراین تحریم صنعت پتروشیمی، بی‌اثر خواهد بود.

وی ادامه داد: تحریم‌های جدید نسبت به تحریم های تابستان۹۷ تفاوت چندانی نکرده و نمی‌توانند خیلی بیش از آن زمان ایجاد کند و اهالی بازارسرمایه از این باب نباید نگرانی داشته باشند.

حسینی در مورد پیش بینی خود از بازار سرمایه در سال 98 گفت: در حال حاضر P/E شرکت‌ها بین ۳ و ۴ است، پیش‌بینی شخصی من این است که با توجه به محرک های بازار یعنی دلار و ثبات و کنترل سود بانکی توسط بانک مرکزی و اجرای بازار باز، در سال جاری افزایش P/E این شرکت‌ها در بازه ۴ تا ۶ خواهیم بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر