بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
از مخزن ذخیره سازی سراجه قم صورت می گیرد؛

برداشت روزانه 9 میلیون مترمکعب گاز

مدیر تولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: بر اساس برنامه، روزانه حداکثر هفت میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب گاز در ماه‌های گرم سال در این مخزن تزریق و حداکثر روزانه ۹ میلیون متر مکعب گاز به همراه میعانات گازی در چهار ماه سرد سال برداشت خواهد شد.
کد خبر : ۱۹۲۷۰۵

به گزارش بورس نیوز، غلامرضا نصیرایی اظهار کرد: از سال های 90 تا 97، پنج میلیارد و ۴۶۵ میلیون متر مکعب گاز به مخزن ذخیره‌سازی سراجه قم تزریق و پنج میلیارد و ۲۱۲ میلیون متر مکعب گاز و ۴۷۷ هزار بشکه میعانات گازی از این مخزن بازتولید شده است.

وی افزود: بر اساس برنامه، روزانه حداکثر هفت میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب گاز در ماه‌های گرم سال در این مخزن تزریق و حداکثر روزانه ۹ میلیون متر مکعب گاز به همراه میعانات گازی در چهار ماه سرد سال برداشت خواهد شد.

مدیر تولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران بیان کرد: تزریق گاز در این مخزن از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۲۰ خردادماه سال جاری، حدود ۲۷۰ میلیون متر مکعب گاز تزریق شده است.

نصیرایی بیان کرد: با بررسی دوباره نقشه تسهیلات سرچاهی چاه‌های مخزن ذخیره‌سازی سراجه قم، پیشنهاد سری کردن شیرهای کاهنده ثابت و متغیر و تغییر خط لوله ارائه شد که با اجرای پیشنهاد جدید، انعطاف انجام کارهای عملیاتی و تعمیراتی به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. این پیشنهاد تاکنون برای دو حلقه چاه اجرا شده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر