بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
دولت با تشکیل کنسرسیوم سنگ آهنی ها توسط فعالان این حوزه موافقت کرد.
کد خبر : ۱۹۲۷۰۹

به گزارش خبرنگار بورس نیوز یکی از دغدغه های دولت در سال های گذشته، کاهش اکتشافات جدید در بخش معادن بوده است که این چالش با توجه تحریم های آمریکا می تواند وضعیت صنعت معدنی کشور را با مخاطره روبه ور کند.

فعالان بخش معدنی کشور با مدیریت مجموعه هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات ایران «ومعادن» با تشکیل یک کنسرسیوم تلاش می کنند تا در این دوران حساس به کمک دولتی ها آمده و مشکل اکتشاف را کمی مرتفع سازند.

عزیزالله عصاری مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری معادن و فلزات ایران در گفت وگو با بورس نیوز ضمن اعلام این خبر گفت: تا امروز مجموعه های فعال در بخش معادن، در بحث اکتشاف واقعا ضعیف عمل کرده علی رغم اینکه منابع بسیار غنی در دل کشور ما وجود دارد خیلی خوب کار نشده است.

وی ادامه داد: شاید بودجه لازم اختصاص داده نشده، شاید آن تفکری که باید پشت قضیه معدن قرار گرفته وجود ندارد اما؛ واقعیت این است که در حال حاضر در مورد کمبود سنگ آهن نیزاکتشاف است. ما در بحث اکتشاف نه فقط در مورد سنگ آهن بلکه برای 68 کانی معدنی دیگر نیز خیلی خوب کار نکردیم.

عصاری افزود: کاری که «ومعادن» انجام داد و به نظرم کار بزرگی بود تشکیل یک کنسرسیوم متشکل از 11 شرکت بزرگ معدنی بود. این کار دولت است اما؛ با توجه به شرایطی که دولت از نظر بودجه دارد، این کنسرسیوم به کمک دولت خواهد آمد.

مدیرعامل ومعادن اظهار داشت: ما به دولتی ها گفتیم که این کنسرسیوم را تشکیل دادیم و حالا شما باید پهنه هایی را در اختیار ما قرار دهید و ما اکتشاف کنیم. تقریبا 6 ماه است که این کنسرسیوم تشکیل شده و کار بزرگی هم بود و امروز خبر موافقت دولت با این کنسرسیوم اعلام شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر