بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
بانک گردشگری ایران بر اساس صورت‌های مالی ۱۲ماهه حسابرسی نشده، در سال گذشته با افت سودآوری همراه بوده و نتیجه عملیات بانکداری آن در این سال منجر به کسب سود خالص ۳۴۰میلیارد ریالی شده است.
کد خبر : ۱۹۲۷۲۲

بانک گردشگری در سال 97 به ازای هر سهم 57 ریال سود محقق ساخت/رشد عجیب و مبهم سود تسهیلات و وجه التزام

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بانک گردشگری ایران بر اساس صورت‌های مالی 12 ماهه حسابرسی نشده، در سال گذشته با افت سودآوری همراه بوده و نتیجه عملیات بانکداری آن در این سال منجر به کسب سود خالص 340 میلیارد ریالی شده است.

به این ترتیب زیان انباشته بانک با اندکی کاهش به 2.340 میلیارد ریال و معادل 390 ریال به ازای هر سهم رسیده است.

از نکات عجیب و مبهم صورت سود و زیان بانک می‌توان به رشد 368 درصدی سود تسهیلات اعطایی و وجه التزام و همچنین رشد 419 درصدی سود سپرده‌های بانک اشاره کرد.

این در حالی است که جمع تسهیلات اعطایی و سپرده‌های مدت دار بانک در سال گذشته به ترتیب 23 و 35 درصد رشد داشته‌اند و افزایش بیش از 368 و 419 درصدی مرتبط به این بخش‌ها نیاز به توضیحات بانک را خواهد داشت.

همچنین در بخش سایر درآمدهای بانک شاهد شناسایی مبلغ 31 هزار و 541 میلیارد ریال درآمد هستیم که این درامد نسبت به سال 96 افزایش 755 درصدی را داشته است.

بانک گردشگری در سال 97 به ازای هر سهم 57 ریال سود محقق ساخت/رشد عجیب و مبهم سود تسهیلات و وجه التزام

شناسایی این درآمد که به نظر می‌رسد در سال‌های آینده امکان تکرار را نداشته باشد شامل 8.500 میلیارد ریال درآمد شناسایی شده از محل برگشت ذخایر مطالبات مشکوک الوصول سنوات گذشته، سود ناشی از فروش املاک تملیکی به مبلغ 11.000 میلیارد ریال و همچنین سود ناشی از جریمه دیرکرد اسناد دریافتنی به مبلغ 11.600 میلیارد ریال است.

به نظر می‌رسد که در گزارش حسابرسی شده این بانک شاهد تعدیل این بخش از درامدهای بانک با توجه به ابهامات آن به ویژه در بخش شناسایی درآمد و سود جریمه دیرکرد اسناد دریافتنی و برگشت ذخایر سال‌های قبل باشیم.

هزینه مطالبات مشکوک‌الوصول منظور شده در سال 97 با بیش از 400 درصد افزایش نسبت به سال 96 به 8.116 میلیارد ریال رسیده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر