بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
مدیرعامل کارگزاری آینده نگر خوارزمی گفت:

اجرای سامانه نامک، موثر برای کاهش ریسک کارگزاری ها

کار سامانه نامک، جلوگیری از سفارشات بدون پشتوانه بوده و به نظر من برای کاهش ریسک کارگزاری‌ها سودمند و موثر است.
کد خبر : ۱۹۲۷۵۱

اجرای سامانه نامک، موثر برای کاهش ریسک کارگزاری ها

به گزارش بورس نیوز، حسن قاسمی روند ارزیابی کردن اجرای سامانه مدیریت ریسک کارگزاری بورس را مثبت دانست و اظهار کرد: سامانه مدیریت ریسک با اتصال به نرم‌افزار معاملات، راهکاری برای جلوگیری از ارسال سفارش‌های بدون پشتوانه است. دراین راستا، هزینه خرید هر سفارشی که وارد سیستم معاملات می‌شود، باید یا از محل اعتبار و یا از محل واریز وجه نقد مشتری تامین شود.

وی افزود: کار این سامانه جلوگیری از سفارشات بدون پشتوانه بوده و به نظر من برای کاهش ریسک کارگزاری‌ها سودمند و موثر است.

مدیرعامل کارگزاری آینده‌نگر خوارزمی ادامه داد: این سامانه به صورت گام به گام در حال اجرا بوده و امروز نیز با گامی دیگر از اجرای قانون مواجه بودیم؛ هرچند که اجرای کامل آن مدتی است به طول انجامیده است.

این کارشناس بازار سرمایه توضیح داد: در مرحله اول، قبل از ساعت اجرای معاملات انجام می‌شد؛ اما رفته رفته محدودیت‌ها در حال افزایش بوده تا جایی که در حال حاضر ساعت ۱۱ و نیم این سامانه اجرا شده و پس از آن یعنی تا ساعت ۱۲ و نیم امکان انجام سفارشات و شارژ مشتریان به شکل دستی برای کارگزاری‌ها وجود دارد.

قاسمی بیان کرد: اجرای گام به گام این سامانه را ناشی از درخواست فعالان بازار سرمایه و کارگزاران بوده و بر این اساس، سازمان بورس این سامانه را طی چند مرحله اجرا کرد.

وی تاکید کرد: نرم‌افزار این سامانه مشکلاتی نیز دارد. هر چند که این موضوع در بیشتر نرم‌افزارهای بازار سرمایه قابل مشاهده است. این مشکلات معاملات را دچار مشکل کرده و به این شکل که ممکن است با وجود واریز شدن پول برای انجام معاملات، در زمان به‌روز رسانی سامانه مدیریت ریسک، مانده حساب آن به دلایلی برای روز بعد، به روز رسانی نشود. در این حالت به رغم وجود پول و شارژ حساب کارگزاری، امکان خرید و انجام معامله وجود نخواهد داشت، درحالی که کارگزاری‌ها باید جوابگو باشند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارهای مالی مطرح کرد:

فراهم شدن زمینه فرهنگسازی ریسک با نامک

در سه ماهه ابتدایی سال جاری رخ داد:

اعلام اسامی شرکت های فعال تر از بورس تهران

مدیرعامل گروه صنعتی و معدنی امیر:

نحریم تاثیر زیادی روی شرکت های صادراتی نداشت

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار:

توسعه بازار اوراق بدهی ضروری است

ارسال نظر