بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
آنچه در مجمع داروسازی جابر مطرح شد:

دجابر در مسیر افزایش سرمایه

افزایش سرمایه درجریان شرکت اصلی از مبلغ 756000 میلیون ریال به 1134000 میلیون ریال از محل مطالبات حال شده و نیزآورده نقدی سهامداران در جلسه هیات مدیره مورخ 23/11/97 باموضوع اجرای پروژه بازسازی و نوسازی خطوط تولید ویال طبق استانداردهای جی ام پی به تصویب رسیده است.
کد خبر : ۱۹۲۷۵۴

به گزارش بورس نیوز، مهدی زرین مدیرعامل داروسازی جابر در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که با حضور 79 درصدی سهامداران برگزار شد، گفت: در سال 97 فروش خالص شرکت 200 میلیاردتومان بوده که این میزان نسبت به سال مالی 96 کاهش 10 درصدی راتجربه کرده است.

وی ادامه داد: سود ناخالص شرکت در سال گذشته 823 میلیارد بوده که نسبت به سال 96 کاهش 10 درصدی را تجربه کرده است.

زرین با اشاره به اینکه سود خالص شرکت 762 میلیارد بوده که نسبت به سال گذشته 11 درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل داروسازی جابر مشکلاتی همچون کمبودنقدینگی که درسال 97 گریبانگیر همه شرکت های داروسازی بوده است را عاملی برای کاهش سود و فروش شرکت دانست و افزود: تولید برخی از محصولات شرکت جابر توقیف شده بود که امیدواریم درسال جاری این مشکل برطرف شد.

وی تصریح کرد: یکی از سالن های شرکت به دلیل بازرسی های وزارت بهداشت تخریب شد که این امر کاهش میزان تولید محصولات شرکت رابه همراه داشت که امیدواریم در سال جدید این افت فروش جبران شود.

زرین با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در سال جاری یکی از سالن های مربوط به داروهای خوراکی به سرعت درماه های آینده راه اندازی شود، گفت: برنامه ریزی های لازم برای راه اندازی سالن‌های دیگر و جبران کاهش تولید سال گذشته نیز انجام شده است.

مدیرعامل داروسازی جابر با اشاره به اینکه در سال 96، میزان فروش محصولات 70 میلیون ریال بوده، گفت: این میزان در سال 97 به دلیل توقف تولید برخی از محصولات شرکت با افت 35 درصدی مواجه شد.

دجابر در مسیر افزایش سرمایه


براساس این گزارش؛ در ادامه مجمع گزارش عملکرد هیات مدیره و حسابرس قرائت شد که مشروح آن را در ذیل می خوانید:

پیام هیات مدیره

پروردگار متعال را شاکر هستیم که به لطف و عنایتش بار دیگر توانستیم در راستای رسالت سازمان و تحقق اهداف سازمانی گام برداشته و با تولید داروهای با کیفیت و حیات بخش، سهم به سزایی در بهبود و حفظ سلامت جامعه داشته باشیم. افتخار آن را داریم که با حمایت و همراهی سهامداران، همت و تلاش مدیران و کارکنان متخصص و تجهیزات و تکنولوژی روزآمد و با جهت گیری به سوی بهره وری افزون ضمن تحقق اهداف شرکت به لحاظ کمی و کیفی تولیدات و سودآوری همواره پاسدار منافع کلیه ذینفعان خود از جمله سهامداران،مشتربان، کارکنان،دولت و سایر اشخاص باشیم. هیات مدیره داروسازی جابرابن حیان باور دارد که توجه به منافع همه ذینفعان و ارزش افزایی منافع صاحبان سهام و هدایت تمامی تلاش و همت در این جهت موجب رشد و شکوفایی روزافزون،ظهور نوآوری و در نتیجه تعالی شرکت خواهد بود لذا تمامی تلاش و اهتمام خودرا در این راستا به کار خواهد گرفت.


اهداف و ارزش ها

ارزش های فردی درشرکت داروسازی جابرابن حیان شامل خودرهبری، کارآمد وموثربودن، توفیق طلبی، خیرخواهی، داشتن استقلال مالی و روحیه همیاری است و همچنین ارزش های سازمانی نیز دربرگیرنده تبدیل شدن به یک بنگاه اقتصادی،بهبود کیفیت، توسعه منابع انسانی، رعایت اصول HSEو آموزش مداوم است، براین اساس پیش بینی می کنیم که درسنوات آتی شرکت داروسازی به یک بنگاه با کارمندانی علاقه مند به کارتیمی، توسعه طلب و داشتن موقعیت اقتصادی مناسب در سطح کلان جامعه داشته باشند و درنتیجه این شرکت به یک بنگاه اقتصادی سودآر برای ذینفعان تبدیل شود و با آموزش مداوم فرآیندهای کاری به بهترین نحو ممکن به سرانجام برسد.

تصویرسازی از آینده ممکن

شرایط عمومی را در چهار بعد مالی، بازاریابی، گواهی نامه های اخذ شده و منابع انسانی می توانیم بررسی کنیم که به تفصیل در سنداستراتژی گنجانده شده است. باتوجه به بودجه مصوب، داروسازی جابرابن حیان قصد دارد تابه بازسازی و نوسازی برخی از خطوط تولید بپردازد و این مهم باعث می شود تا تصویرسازی از آینده های ممکن جابرابن حیان شرکتی به روز و کارآمد و درجهت تولید داروهایی باشد که نیاز کشور را از خروج ارز کمتر کند.

باتوجه به این موارد شرکت داروسازی جابرابن حیان تلاش دارد تا داروهایی به بازار عرضه کند که علاوه بر کارآیی و اثربخشی بتواند در دسترس همگان نیز با قیمت مناسب قرار گیرد.

وضعیت فروش داروهای شرکت داروسازی جابرابن حیان طی سال های 95 لغایت 97 به شرح ذیل است:


دجابر در مسیر افزایش سرمایه



مرور کلی بر جایگاه شرکت در صنعت و وضعیت رقابتی آن در سال 97:

هم اکنون تقریبا بیش از 171 کارخانه داروسازی در کشور فعالیت داشته و اشکال مختلف دارویی را تولید می کنند. داروسازی جابرابن حیان طبق آمارنامه دارویی کشور در بین این تولیدکنندگان در 12 ماهه سال 96،رتبه 8 را به خود اختصاص داده است. باتوجه به اینکه درسال 96 نیز مشابه سال قبل شرکت داروسازی جابرابن حیان رقبای متعددی داشته و احتمال افزایش آن ها دور از انتظار نیست لذا شرکت جابر کماکان نوآوری و توسعه محصول را در اولویت برنامه ها و دستور کار خود قرار داده است.

 شناسایی فرصت های بازارسرمایه درحوزه داروسازی برپایه نیازهای سه دهه آینده کشور و منطقه

 جلب مشارکت شرکت های دارویی معتبرجهانی جهت سرمایه گذاری مشترک و تولید داروهایی بانام تجاری



بیانیه ماموریت


شرکت داروسازی جابرابن حیان بعنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه هلدینگ شفادارو در زمینه تولید انواع داروهای انسانی با کیفیت استانداردهای ملی و بین المللی بوده که با تکیه بر دانش روز، کارکنان متخصص، تجهیزات و تکنولوژی روزآمد در جهت پاسخ به نیازهای دارویی جامعه پزشکی و بیماران، بهبود کیفیت زندگی و حفظ و ارتقای سلامت انسان و جامعه فعالیت می کند.



عملکرد شرکت، میزان دست یابی به اهداف تعیین شده و دستاوردهای مهم داروسازی جابردر سال مالی 97


· فروش و سودخالص شرکت در سال مالی مورد گزارش به ترتیب 2.082 میلیاردریال 737 میلیاردریال است که به ترتیب حدود 86 درصد از بودجه فروش و 100 درصد از سود پیش بینی شده را پوشش داده است.


برنامه ها و وضعیت شرکت در سال مالی آتی


1. افزایش تنوع بخشی از تولیدات درراستای استراتژی توسعه محصولات

2. پی گیری عملیات اجرایی جهت بازسازی و نوسازی خطوط قدیم و رعایت الزامات قانونی همراه با ارتقای GMP فضاهای تولید

3. ورود به بازارهای جدیدو ارتقای سهم بازار فروش کلیه محصولات بادرنظرگرفتن سودآوری فرآورده ها

4. ادامه فرآیند نوآوری و توسعه محصولات جدید

5. ارتقای بهره وری از طریق افزایش کارایی منابع انسانی و استفاده بهیهنه از دارایی های شرکت



نقاط قوت شرکت داروسازی جابرابن حیان


1) برندجابر و بالابودن اعتبار سازمان نزد مشتری از نظر کیفیت محصول

2) به روزرسانی خطوط تولید مطابق با استانداردهای جهانی

3) دارابودن گواهینامه های سیستم مدیریت یکپارچه و سیستم کیفیت ازمایشگاه(17025) و راهنمای آموزش (10015) و آکرودیته، لوح کیفیت از سازمان غذاو دارو

4) دارابودن سهم قابل توجهدر بازار آنتی بیوتیک های تزریقی و افشانه های تنفسی

5) تنوع سبد محصول و اشکال دارویی

6) خریداری سهام شرکت های تامین کننده و ذینفع و مشارکت درافزایش سرمایه آن ها


تاریخچه داروسازی جابرابن حیان


در سال 1339 ه.ش شركت كوچكي با نام اسكوئيپ ايران تحت ليسانس اسكوئيپ آمريكا در تهران آغاز به كار كرد.در آن زمان توليدات شركت محدود به تعدادي از داروهاي كورتيكواستروئيدي قلبي و عروقي، ضدسرفه و تقويتي بود. با پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران، كليه شركتهاي چند مليتي از جمله شركت اسكوئيب ملي شدند و تحت پوشش سازمان صنايع ملي قرار گرفتند. به اينترتيب نام جابرابن­ حيان براي شركت انتخاب شد كه از سال 1370 بصورت شركت سهامي عام درآمده است . در حال حاضر شركت داروسازي جابرابن­ حيان يكي ازبزرگترين توليد­كنندهاي آنتي بيوتيكهاي تزريقي و غيرتزريقي و افشانه های تنفسی در ايران بوده كه با استفاده از دانش كارشناسان با تجربه و دستگاههاي پيشرفته در جهت توليد محصولات فوق پيش قدم است.


سهام این شرکت برای اولین بار درتاریخ 31/5/70 در بورس اوراق بهادار تهران پدیرفته شده و از تاریخ 13/6/70 در فهرست نرخ‌های سازمان بورس اوراق بهادار تهران قرار گرفته است.

تغییرات سرمایه:

سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ 22.5 میلیون ریال منقسم به 22500سهم 1000 ریالی بانام بوده که طی چندمرحله افزایش به شرح ذیل به مبلغ 378 میلاردریال منقسم به سهام 1000 ریالی بانام تماما پرداخت شده، افزایش یافته است. آخرین افزایش سرمایه شرکت در سال 97 و ازمبلغ 378 میلیاردریال به 756 میلیاردریال بوده از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران انجام و درتاریخ 2/3/97 به ثبت رسیده است.

همچنین شرکت در سال 97 اقدام به افزایش سرمایه مرحله دوم از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران کرده است:


دجابر در مسیر افزایش سرمایه




ترکیب سهامداران

فهرست سهامداران دارنده مالکیت بیش از 1درصد سهام شرکت در پایان سال مالی منتهی به 29 اسفند 97 به شرح جدول زیر است.

دجابر در مسیر افزایش سرمایه



شرکت از منظر بورس اوراق بهادار

شرکت جابرابن حیان در تاریخ 31/5/70 در گروه دارویی بورس اوراق بهادار تهران بانماد دجابر درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 13/16/70مورد معامله قرار گرفته است.


دجابر در مسیر افزایش سرمایه



افزایش سرمایه درجریان شرکت اصلی از مبلغ 756000 میلیون ریال به 1134000 میلیون ریال از محل مطالبات حال شده و نیزآورده نقدی سهامداران در جلسه هیات مدیره مورخ 23/11/97 باموضوع اجرای پروژه بازسازی و نوسازی خطوط تولید ویال طبق استانداردهای جی ام پی به تصویب رسیده است،افزایش سرمایه در جریان تا تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت دراداره ثبت شرکت ها به ثبت نخواهد رسید.

دجابر در مسیر افزایش سرمایه




دجابر در مسیر افزایش سرمایه



برنامه های آینده شرکت

الف) گسترش بازارهای فروش محصولات و تنوع بخشی به شیوه های فروش

درراستای استراتژی های شرکت و به جهت تعمیق و توسعه بازار، شرکت درنظردارد روابط خودرا با مشتریانی که در حال حاضر بخش عمده فرآورده های دارویی شرکت را توزیع می کنند بهبود ببخشید ضمنا در راستای توسعه صادرات نیز شرکت درنظردارد صادرات به کشورهای همسایه را ازطریق شرکت های معتبر گسترش دهد.

شایان ذکر است؛ باتوجه به درخواست برخی شرکت های داخلی و خارجی در خصوص تولید کارمزدی محصولات آن ها و یا تحت لسانس به جهت بهره برداری و استفاده از امکانات و برخی ظرفیت های موجود تولید، این شرکت درنظر دارد درصورت فراهم بودن شرایط و بارعایت صرفه و صلاح شرکت نسبت به انعقاد قرارداد د تولیدکامزدی و یا تحت لیسانس اقدام کند.

ب) فرآورده های دارویی جدید

باتوجه به راه اندازی خطوط تولید جامدات و همچنین بازسازی سایر خطوط، شرکت قصد داردباتوجه به نیاز بازار و درنظر گرفتن عواملی از جمله حاشیه سود و سهم بازار محصولات جدیدی را در این خط تولید کند همچنین شرکت درحال بررسی و انجام اقدامات اولیه مربوط به تولید داروهای بادانش بالا و افزودن این فرآورده ها به سبد تولیدات خود نیز است.

ج) سیستم های مدیریت کیفیت

اجرای پروژه های cleaning validation معتبرسازی خطوط تولید سافت ژل از محصول استامینوفن کدیین و سایت جامدات و محصولات سفالوسپورین های خوراکی و پاکسازی بهبود تعریف شده در جایزه ملی کیفیت و اقدامات لازم در جهت تغییر ویرایش ایزو 9011 و ایزو Ohsas18001 و ایزو 14001 و انجام ممیزی های مراقبتی سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاه ایزو 17025 و سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) و اجرای پروژه های Qualificati0n و validation

د) سرمایه گذاری ها

بازسازی خطوط تولید و رعایت الزامات قانونی همراه با ارتقای GMP فضاهای تولید

بازسازی کامل خطوط تولید ویال به منظور رعایت الزامات اداره دارو

ح) شیوه های تامین مالی

به منظور تامین نقدینگی شرکت، بخش عمده نیازهای خودرا از محل عملیات و فروش فرآورده های دارویی به صورت عمدتا نسیه تامین می کند لیکن باتوجه به محدودیت های موجود و کمبود نقدینگی شرکت همواره ناچار به تامین بخشی از نقدینگی ازطریق سیستم بانکی به صورت اخذ تسهیلات ریالی و ارزی است.

دجابر در مسیر افزایش سرمایه



لازم به ذکر است، در پایان مجمع براساس رای سهامداران سود نقدی 700 ریالی به هر سهم اختصاص یافت همچنین حق حضور اعضای غیرموظف هیات مدیره 20000000 ریال و پاداش هیات مدیره نیز 2000 میلیون ریال تعیین شد.



اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر