بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
مدیرعامل شرکت داروسازی سبحان انکولوژی تاکید کرد:

عرضه داروهای جدید درمان سرطان توسط «دسانکو» تا پایان امسال

کاهش حدودا 120 میلیارد تومانی هزینه داروهای بیماران سرطانی کشور طی چند سال اخیر ناشی از عرضه چند داروی ضد سرطان تولید این شرکت بوده است. این کاهش هزینه از محل جلوگیری از خروج ارز برای واردات داروهای برند و همچنین کاهش قیمت داروهای برند خوراکی و تزریقی موجود در بازار بدست آمده است.
کد خبر : ۱۹۲۷۹۰
عرضه داروهای جدید درمان سرطان توسط «دسانکو» تا پایان امسال
به گزارش بورس نیوز مهیار بلوچستانی مدیرعامل سبحان آنکولوزی با اشاره به اینکه شرکت سبحان انکولوژی تا پایان سال جاری 4 یا 5 داروی جدید در حوزه درمان انواع سرطان‌ها را تولید و وارد بازار خواهد کرد، افزود: برخی از این داروها دارای مشابه تولید داخل بوده و در برخی نیز اولین تولیدکننده در کشور خواهیم بود که در موعد مقرر درباره این داروها اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

او با بیان اینکه سبحان انکولوژی به دنبال همکاری با یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه برکت است تا برای تولید دسته دیگری از داروهای ضد سرطان که امکان تولید آنها در خط فعلی سبحان انکولوژی وجود ندارد، وارد عمل شود، اظهار کرد: در حوزه صادرات نیز در تندر سال 2019 سوریه به ارزش 500 هزار دلار برنده شدیم. همچنین در تندر سال 2019 عراق به ارزش 4.5 میلیون دلار شرکت کردیم که به احتمال زیاد در آن هم برنده خواهیم شد و هم‌اکنون منتظر اعلام نتایج آن هستیم. همچنین یک تندر دیگر هم تا چهار ماه آینده به ارزش حدود 3 میلیون دلار در سوریه برگزار خواهد شد که نسبت به برنده شدن در آن نیز خوشبین هستیم.

بلوچستانی درباره عملکرد فروش و سود شرکت سبحان انکولوژی در سال 1397 نیز توضیح داد: بودجه مصوب شرکت در سال 1397 حدود 130 میلیارد تومان بود که توانستیم فروش 154 میلیارد تومانی را محقق کنیم و 21 میلیارد تومان هم موجودی اول دوره داشتیم که این برای نخستین بار در تاریخ شرکت بود که توانستیم در سال جاری موجودی اول دوره داشته باشیم. همچنین سود خالص شرکت هم در سال قبل با رشد 348 درصدی بالغ بر 11 میلیارد تومان شد.

مدیرعامل شرکت داروسازی سبحان انکولوژی همچنین با اشاره به اینکه یکی از 9 محصول دارویی که امروز در حاشیه مراسم افتتاح شهرک دارویی برکت از آنها رونمایی شد داروی سوبلوین (وینورلبین) شرکت سبحان انکولوژی بود، اضافه کرد: داروی سوبلوين در ویال‌های ۱۰ و ۵۰ میلی‌گرم تولید می‌شود و خط اول درمان سرطان ریه سلول غیرکوچک و همچنین سرطان سینه در فازهای ۳ و ۴ است. همچنین این دارو ۹۰ درصد از پوشش بیمه برخوردار است. ضمن اینکه داروی وینورلبین برای نخستین بار است که در ایران توسط سبحان انکولوژی تولید می‌شود. 
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۰۰ میلیارد ریالی «دسانکو»؛

سرمایه شرکت به ۹۶۱ میلیارد ریال خواهد رسید

پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۰۰ میلیارد ریالی «دسانکو»؛

سرمایه شرکت به ۹۶۱ میلیارد ریال خواهد رسید

ارسال نظر