بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۹
کد خبر : ۱۹۲۸۱
ارزش شاخص سهام در بازار بورس آسيا، کشورهاي عربي و خاورميانه طي هفته گذشته افزايش يافت.
 
به گزارش ايسنا، ارزش شاخص نيكي در بازار بورس توكيو با 0.54 درصد افزايش به هشت هزار و926 واحد رسيد و در بازار بورس هنگ كنگ شاخص هنگ سنگ با 2.95 درصد افزايش به 14 هزار و 901 واحد رسيد.
 
 بازارهاي بورس کشورهاي عربي نيز در حالي در معاملات هفته گذشته روندي صعودي را طي کردند که به گفته دلالان، عمده‌ترين علت اين روند صعودي، پيش‌بيني ثبات بازار، کاهش نگراني سرمايه‌گذاران و نيز سياست‌هاي اتخاذ شده در مبارزه با بحران اقتصادي اعلام شده است.
 
 بازار بورس عربستان سعودي طي هفته گذشته براي چهارمين هفته متوالي روند صعودي خود را ادامه داد که علت اين امر تاحدي روند افزايشي بهاي نفت و موج قدرتمند گمانه‌زني‌ها درباره سرمايه‌گذاري‌هاي زود بازده به ويژه در بخش سهام شرکت‌هاي بيمه است.
 
 تاسي شاخص بازار بورس رياض بزرگترين بازار بورس عرب اين هفته با 6.8 درصد افزايش، به بيش از پنج هزار و 39 واحد رسيد. بازار بورس امان نيز در هفته گذشته نوسانات گسترده‌اي را تجربه کرد که علت عمده آن اقدامات سود جويانه و تلاش دلالان بازار امان براي باقي ماندن در حاشيه تا انتشار آمار رسمي سود زياد شرکت‌ها در سه ماه نخست سال جاري ميلادي است.
 
شاخص بازار بورس امان (آسه) در معاملات هفته گذشته با 0.65 درصد کاهش به دو هزار و 723 واحد تنزل يافت. به گزارش شبكه خبري تي‌آرتي تركيه، شاخص سهام در بازار بورس قاهره در مصر نيز با 8.7 درصد افزايش به مجموع450 واحد رسيد.
 
در همين حال شاخص سهام در بازار بورس ابوظبي با 2.2 درصد افزايش به مجموع دو هزار و543 واحد رسيد.
 
همچنين شاخص سهام در بازار بورس کويت با 5.1 درصد افزايش به مجموع هفت هزار و263 واحد رسيد. از سوي ديگر شاخص سهام در بازار بورس بحرين با يک دهم درصد کاهش به مجموع يک هزار و 601 واحد رسيد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر