بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

گرانی مسکن به دلیل افزایش قیمت فولاد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن در دو سال اخیر، گرانی مصالح ساختمانی به ویژه افزایش قیمت محصول فولاد بوده است.
کد خبر : ۱۹۲۸۱۵

به گزارش بورس نیوز، حسن خسته‌بند درباره فعالیت دلالان در صنعت فولاد کشور، اظهار کرد: یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن در دو سال اخیر، گرانی مصالح ساختمانی به ویژه افزایش قیمت محصول فولاد بوده است.

وی افزود: به نظر من دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی نباید تمام تمرکز خود را برای کاهش قیمت‌ها در حوزه تولید مسکن بگذارد، بلکه نخستین مسئله برای مدیریت قیمت‌ها، مدیریت بازار مصالح ساختمانی است.

نماینده مردم بندر انزلی در خانه ملت ادامه داد: چرا محصولی مانند فولاد باید از کیلویی حدود دوهزار و 700 تومان به کیلویی پنج هزار و 500 تومان برسد، مگر این محصول از خارج از کشور وارد می‌شود، که تحت تأثیر قیمت ارز باشد.

خسته‌بند تصریح کرد:به عقیده تولیدکنندگان فولاد به دلیل افزایش نرخ ارز، باید قیمت فولاد نیز در بازار داخلی بالا برود، اما سوال اینجاست که چرا قیمت محصولی مانند فولاد که در داخل کشور تولید می‌شود، باید متناسب با قیمت دلار افزایش یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم بیان کرد: عملکرد تولیدکنندگان فولاد نشان‌دهنده فعالیت دلال‌گونه این افراد در بازار مسکن است. از طرفی این محصول نقش پررنگی در تولید ساختمان داشته و بخش بزرگی از هزینه تولید یک خانه برای خرید فولاد صرف می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سازمان بازرسی به پرونده فعالیت دلالان در بازار مصالح ساختمانی به ویژه فولاد رسیدگی میکند. دولت باید مستندات نظارت و گزارش‌های مربوطه را برای رسیدگی و برخورد جدی به سازمان بازرسی بدهد، البته متأسفانه تا این لحظه اقدام قابل قبولی از سوی دولت به ویژه وزارت صمت و وزارت راه برای درباره برخورد با دلالان انجام نشده است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون عمران مجلس:

مردم را به نخریدن مسکن تشویق کنیم

در آخرین روز از معاملات هفتگی دلار؛

آرامش دلار در بازار جهانی

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت:

تشویق انبوه‌سازان مسکن با افزایش 60درصدی تسهیلات

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

افزایش مداوم قیمت مصالح ساختمانی و هزینه ساخت و ساز

ارسال نظر