بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
مدیرعامل شرکت بورس تهران گفت: برای حضور در بورس مقدماتی لازم است که مهم‌ترین آن نرخ سواد مالی بوده و در کشور ما براساس گزارش‌های مختلف، نرخ سواد مالی پایین است که باید تغییر کرده و افزایش پیدا کند.
کد خبر : ۱۹۲۸۱۹

به گزارش بورس نیوز، علی صحرایی درباره ارزش بازار سرمایه و بورس نسبت به تولید ناخالص داخلی اظهار کرد: بستگی دارد به اینکه میزان تولید ناخالص ملی را با چه نرخ دلار محاسبه کنیم، اگر به صورت میانگین ارزش بازار سرمایه و بورس در ایران نسبت به تولید ناخالص داخلی بین ۳۰ تا ۳۵درصد باشد که این نرخ بالا نبوده و معمولاً باید ۵۰ درصد بشود.

وی درباره حضور افراد در بورس افزود: برای حضور در بورس مقدماتی لازم است که مهم‌ترین آن نرخ سواد مالی بوده و در کشور ما براساس گزارش‌های مختلف، نرخ سواد مالی پایین است که باید تغییر کرده و افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت بورس تهران ادامه داد: ما در فهرست کشورهایی قرار داریم که سواد مالی مردم آن پایین بوده و این از دلایل اصلی کاهش مشارکت مردم در بورس محسوب می‌شود.

صحرایی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر چون مردم آشنایی کافی با بورس ندارند می‌تواند برای حضور آنها در بازار سرمایه اثرگذار باشد. که این نیز باید از طریق آموزش و فرهنگ‌سازی و رسانه‌ها و رسانه ملی برطرف شود.

وی درباره تعداد سهامداران بورسی بیان کرد: تعداد سهامداران فعال کم بوده و ضریب نفوذ بازار سرمایه در کشور ما رقم پایینی است.

مدیر عامل بورس تهران توضیح داد: در حال حاضر تعداد کدهای معاملاتی و سهامداران به ۱۰ میلیون کد سهامداری می‌رسد که البته اگر سهام عدالت در بورس پذیرفته شود، با تعداد حدود ۴۹ میلیون نفر دارنده این سهام تعداد کدهای معاملاتی به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

صحرایی در مورد اینکه چه تعداد از این کدهای معاملاتی کنونی به صورت فعال در بورس حضور دارند، گفت: تعداد کدهای فعال حاضر در بورس یک میلیون نفر است که رقم بالایی به شمار نمی‌رود.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
میترا بیات
Netherlands
شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
فقط سواد مالی نیست
برخورد بد و عدم ارائه خدمات در استانها نسبت به تهران خصوصا در اقدامات مربوط به سپرده گذاری و سرگردانی سهامداران در زمان مشکل برای حل مشکل و گاهی مراجعه حضوری به تهران