بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
با وجود این که «کقزوی» سال گذشته را با سودسازی به پایان رساند، اما همچنان مشمول ماده ۱۴۱ است و با مشکل هزینه‎های بالا دست به گریبان است.
کد خبر : ۱۹۲۸۲۱

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت «شیشه قزوین» در سال گذشته موفق به شناسایی ۱۰۰میلیارد ريال سود خالص گردید و توانست چرخش ۱۸۰درجه ای در عملکرد خود داشته باشد.

سرعت‎گیر در مسیر «کقزوی» / شیشه‎های این شرکت رنگ ماده 141 به خود دارند

این میزان سود می‌توانست ارقام بالاتری را نیز به خود ببیند، اما افزایش شدید هزینههای فروش، اداری و عمومی‌و همچنین هزینه مالی، به‎سان سرعت‎گیر عمل کرد.

مانده تسهیلات مالی «شیشه قزوین» بالغ بر ۲۶۵۸میلیارد ريال است که در سال۹۷ با رشد ۸۳درصدی، حدود ۴۷۴میلیارد ريال هزینه مالی به بار آورد.

سرعت‎گیر در مسیر «کقزوی» / شیشه‎های این شرکت رنگ ماده 141 به خود دارند

از سوی دیگر، ۲۴۷میلیارد ريال هزینههای فروش، اداری و عمومی‌ ثبت گردید که در مقایسه با سال۹۶ حاکی از رشد جالب توجه ۵۹درصدی است.

نگاهی به صورت هزینهها نشان می‌دهد که ۱۴میلیارد ريال صرف خرید خدمات انسانی شده و مهم‎تر از آن، ۳۵میلیارد ريال کارمزد نمایندگان فروش بوده است. در حالی که سال۹۶ رقمی‌در حدود ۱۰میلیارد ريال کارمزد پرداخت شده بود.

سرعت‎گیر در مسیر «کقزوی» / شیشه‎های این شرکت رنگ ماده 141 به خود دارند

این در حالی است که درآمدهای عملیاتی «کقزوی» تنها ۲۸درصد رشد داشت که تماما ناشی از افزایش نرخ فروش محصولات بود و در مقدار فروش نهتنها رشد نکرد؛ بلکه بیش از ۳هزار مترمربع افت کرد.

بنابراین، اختصاص این میزان هزینه به نمایندگان فروش در حالی که مقدار فروش کاهش داشته و تنها نرخهای جدید به کمک آمده، به نظر می‌رسد چندان توجیه‎پذیر نیست!

شایان ذکر است که «کقزوی» با سرمایه اسمی‌ ۱۴۲۸میلیارد ريال، بالغ بر ۱۶۷۹میلیارد ريال زیان انباشته دارد و مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شمرده می‌شود. بنابراین، باید نسبت به افزایش سرمایه خود اقدام کند که تاکنون گزارشی در این خصوص ارائه نشده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
خبری از این شرکت شیشه سازی؛

"کقزوی" هم گران کرد

خبری از این شرکت شیشه سازی؛

"کقزوی" هم گران کرد

ارسال نظر