بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
وزیر صنعت، معدن وتجارت خبر داد:

افتتاح طرح های بزرگ در حوزه صنایع معدنی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پایان سال جاری طرح‌های بزرگی در حوزه صنایع معدنی کشور افتتاح خواهند شد که از جمله آن‌ها چند طرح تولید آلومینیوم در جنوب و شمال شرق کشور هستند.
کد خبر : ۱۹۲۸۳۵

به گزارش بورس نیوز، رضا رحمانی اظهار کرد: در حال حاضر توازن قابل محسوسی در تکمیل زنجیره صنایع مرتبط با فلزات اساسی به ویژه در صنعت فولاد کشور به وجود آمده است.

وی افزود: تا پایان سال جاری طرح‌های بزرگی در حوزه صنایع معدنی کشور افتتاح خواهند شد که از جمله آن‌ها چند طرح تولید آلومینیوم در جنوب و شمال شرق کشور هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: رویکرد دوری از خام‌فروشی مواد معدنی با جدیت تمام در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال شده که در همین راستا شاهد سرمایه‌گذاری بزرگی در این حوزه طی 3 سال گذشته هستیم.

رحمانی خاطرنشان کرد: در طرح بزرگ احیای معادن کوچک در سطح کشور ظرفیت‌های خود مردم باید در نظر گرفته شود و با مشارکت خود آنها می‌توانیم شاهد نتایج بسار خوبی باشیم.

وی تاکید کرد: برای احیای معادن کوچک، وزارت صنعت، معدن و تجارت تمامی اطلاعات فنی و حتی خدمات مدیریتی لازم را در اختیار فعالان و سرمایه‌گذارن علاقمند به این حوزه قرار خواهد داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: طرح احیاء، توسعه و فعال‌سازی معادن کوچک با هدف جلب سرمایه‌گذاری مردم پیگیری شده و به همین دلیل از مردم و تشکل‌ها دعوت می‌شود سهم و میزان مشارکت خود را افزایش دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه فعال‌سازی معادن کشور با 5 هدف بزرگ از جمله اجرای نقشه راه معادن و صنایع معدنی کشور، اجرای طرح توسعه فعالیت‌های اکتشافی، طرح احیاء، توسعه و فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس، طرح تکمیل زنجیره ارزش فلزات اساسی و طرح نوسازی و تجهیز معادن کشور در حال پیگیری بوده و امیدواریم تحولی بزرگ در این بخش اقتصادی کشور در سال‌های آینده را شاهد باشیم.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر