بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
نیاز اصلی ما در صنایع وابسته به آرد و گندم، یکسان‌سازی قیمت است. امیدوارم یکسان‌سازی در قیمت آرد و گندم برای خبازی، صنف و صنعت و خرید تضیمنی برای یکبار اجرایی و به چند قیمتی در این صنعت که آسیب‌های بسیاری هم به دنبال داشته پایان داده شود.
کد خبر : ۱۹۲۸۷۰

یکسان‌سازی قیمت در صنایع وابسته به آرد و گندم

به گزارش بورس نیوز، احمد صادقیان اظهار کرد: نیاز اصلی ما در صنایع وابسته به آرد و گندم، یکسان‌سازی قیمت است. امیدوارم یکسان‌سازی در قیمت آرد و گندم برای خبازی، صنف و صنعت و خرید تضیمنی برای یکبار اجرایی و به چند قیمتی در این صنعت که آسیب‌های بسیاری هم به دنبال داشته پایان داده شود. 

وی ادامه داد: چند قیمتی در صنایع وابسته به آرد و گندم در سال‌های گذشته مشکلات متعددی به وجود آورده و ما درحال حاضر شاهد رانت، فساد و... هستیم.

این فعال صنایع غذایی افزود: در سال جاری خطر قاچاق گندم از کشور وجود دارد. باتوجه به اینکه قیمت داخلی کمتر از قیمت خارجی بوده این نگرانی وجود دارد که گندم و محصولات حاصل از آن به صورت غیرقانونی از کشور خارج شود. وقتی قیمت‌ها متعادل نباشد قاچاق به وضوح دیده می‌شود. چند سال پیش نگرانی اصلی نسبت به واردات غیرقانونی وجود داشت ولی الان برعکس شده است.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: اختصاص ارز دولتی نوعی بسترسازی برای ایجاد رانت و فساد بوده و زمینه‌ قاچاق را فراهم می‌کند. در سال جاری نگرانی‌هایی نسبت به قاچاق گندم و آرد وجود دارد. نگرانی که به طور کلی نسبت به کلیه کالاهایی که یارانه دولتی و ارز دولتی به آن‌ها اختصاص داده می‌شود، وجود دارد از جمله گندم و آرد. زیرا ساختارهای نظارتی قدرت لازم را برای نظارت و جلوگیری از سوء استفاده‌ها ندارند و در نهایت ما شاهد انواع سوء استفاده‌ها و تحخلف‌ها خواهیم بود


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر