بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

سیستم رسانه‌ای باید فعال عمل کنند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سیستم رسانه‌ای کشور ما و طبیعتا مدیران و مسئولان سیاسی و رسانه‌های اصلی کشور در این رابطه باید خیلی فعال عمل کنند. آنها باید شفاف‌سازی کنند و واقعیت‌ها به صورت کامل پخش، افشا و اعلام شود.
کد خبر : ۱۹۲۸۸۴

به گزارش بورس نیوز، مسعود پزشکیان در واکنش به اخبار تکذیب‌شده‌ای که از سوی یکی از نمایندگان مجلس علیه بیژن زنگنه، وزیر نفت مطرح شده، اظهار کرد: متاسفانه خیلی راحت اطلاعات غیرموثقی را که از طریق شنیده‌هایی که ممکن است دشمن عامل پخش آنها باشد، تکرار می‌کنند.

وی افزود: وقتی با شخصی که این حرف و شنیده‌ها را زده صحبت می‌کنیم و از او می‌پرسیم که چرا چنین چیزی را گفتی، می‌گوید که خود من هم شنیده‌ام!

این نماینده مجلس ادامه داد: درحال حاضر این شنیده‌ها شگردی از سوی دشمن بوده و می‌خواهد چنین اخباری در رسانه‌ها پخش شود.‌ با این کارها سعی در تخریب افرادی دارند که در جایگاه‌های کلیدی این مملکت قرار گرفته‌اند و تلاش می‌کنند ثبات در مملکت ایجاد شود.

وی تاکید کرد: هدف از پخش این اخبار برای بدنام کردن افراد بوده و با هدف بی‌اعتبار کردن افراد از سوی خارج‌نشینان و عده‌ای که در داخل کشور فعال هستند در شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.

پزشکیان گفت: سیستم رسانه‌ای کشور ما و طبیعتا مدیران و مسئولان سیاسی و رسانه‌های اصلی کشور در این رابطه باید خیلی فعال عمل کنند. آنها باید شفاف‌سازی کنند و واقعیت‌ها به صورت کامل پخش، افشا و اعلام شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص اخبار نادرست از سوی برخی با اشاره به آیه‌ای از قرآن گفت: قرآن در آیه‌ای می‌گوید می‌خواهید بگویم که شیطان بر چه کسی نازل می‌شود؟ بر کسانی که شنیده‌ها را القا می‌کنند، درحالی که آن شنیده‌ها دروغ است. این کار شیطانی ممکن است انجام شود، اما باید از آن اجتناب کرد.

این وزیر اسبق درباره صحبتی از بابک زنجانی مبنی بر اینکه به‌زودی جای من و وزیر نفت عوض می‌شود، گفت: قوه قضاییه باید تا الان تکلیف چنین آدم‌هایی را مشخص می‌کرد، نه اینکه اجازه می‌داد که رسیدگی به این پرونده طولانی شود و جسارت کنند چنین حرفی بزنند. اگر چنین حرفی زده است محاکم قضایی باید با آن برخورد کنند.

پزشکیان گفت: تا زمانی که ما شفافیت داده‌ها را نداشته باشیم و تا زمانی که عدد و رقم‌های مشخص دارایی و پول‌ها یا جریان مالی کشور را نتوانیم رصد کنیم، خیلی از این حرف‌ها زده می‌شود و هر کسی می‌تواند به وزارت نفت اتهام وارد کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر