بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

سیمرغ بی تاثیر در اوج گرفتن بازار/ مشکلات سامانه‌های ثبت‌سفارش باید بررسی شود

با توجه به روندی که طی یک سال آینده برای بورس و شاخص‌کل پیش‌بینی می‌شود، قیمت‌ها در مسیری جذاب قرار گرفته و همین روند موجب جذب نقدینگی و افزایش فشار سمت خرید خواهد شد.
کد خبر : ۱۹۲۸۸۸

عرضه اولیه بازار را تکان نداد/ مشکلات سامانه بررسی می شود

محمد روحی مدیر عامل کارگزاری توازن بازار در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز با ارزیابی معاملات بورس و سبزپوش شدن اکثر شاخص‌ها، گفت: بازار پس از چند روز توانست روند مثبتی را از خود برجای گذارد تا باردیگر لباس سبز را بر تن شاخص ببیند البته در این میان صنعت خودرو رشد و شتاب بیشتری داشت.

وی ادامه داد: با توجه به روندی که طی یک سال آینده برای بورس و شاخص‌کل پیش‌بینی می‌شود، قیمت‌ها در مسیری جذاب قرار گرفته و همین روند موجب جذب نقدینگی و افزایش فشار سمت خرید خواهد شد.

کارشناس بازارسرمایه به عرضه اولیه امروز بورس تهران اشاره داشت و گفت: در ابتدا این تصور در بازار وجود داشت که عرضه اولیه‌ای با این حجم، بازار را دستخوش تغییر کند چراکه چنین اتفاقی معمولا در عرضه‌های اولیه رخ می‌دهد؛ اما امروز روند بازار حاکی از آن بود که بازار از روند خود باز نایستاد و این شاید پتانسیلی بود که در چند روز اخیر برای خرید انباشته شده بود.

روحی در خصوص مشکلات اخیر سامانه در هنگام ثبت سفارش که چندی پیش در عرضه اولیه جم پیلن هم اتفاق افتاده بود اظهار کرد: انجام معاملات از طریق هسته معاملات و نرم افزار و سخت افزارهای مرتبط صورت می‌گیرد و رسیدگی به این موضوع در نخست به دوش بورس‌هاست و البته بخشی از این فرآیند بر عهده شرکتهای OMS است که باید بررسی شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر