بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت

سودآوری مناسب از بازارسرمایه با قرارداد فروش تعهدی

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با قرارداد فروش تعهدی، سودآوری مناسب از فرصت‌های بازار برای ما فراهم شده و به عنوان ابزار پوشش به فعالان بازار سرمایه کمک می‌کند.
کد خبر : ۱۹۲۹۳۰

به گزارش بورس نیوز، محسن خدابخش اظهار کرد: بحث فروش تعهدی که در کمیته فقهی سازمان بورس با مکانیزم عقد وکالت طراحی شده ، به تازگی باعنوان فروش تعهدی مورد تایید قرار گرفته است.

وی افزود: دستورالعمل فروش تعهدی در مراحل نهایی بوده و تا زمانی که تکمیل شود، سرمایه‌گذاران می‌توانند از ابزارهای دیگری مثل آتی سبدها، استفاده و خود را در مقابل ریسک ایمن کنند.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: یکی از الزامات موفقیت ابزارهای مالی کلاسیک، نیازهای فنی و نرم‌افزاری است. سازمان در حال ایجاد تدارکات فنی در این زمینه بوده تا بتواند هرچه سریع‌تر فروش تعهدی را در بازار سرمایه به جریان بیندازد.

خدابخش تاکید کرد: با قرارداد فروش تعهدی، سودآوری مناسب از فرصت‌های بازار برای ما فراهم شده و به عنوان ابزار پوشش به فعالان بازار سرمایه کمک می‌کند.

وی درباره طراحی دیگر ابزارهای مالی توضیح داد: در حال حاضر تمرکز اصلی روی بحث فروش تعهدی بوده اما هر زمان بورس‌ها ابزارهای جدید و هیبرید را برای طرح در کمیته فقهی پیشنهاد دهند پس از تدوین دستورالعمل و تصویب در هیات مدیره به تناسب اعلام خواهیم کرد.

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در حال حاضر بازار سرمایه هم اختیار معاملات و هم قراردادهای آتی تک‌سهم و قراردهای آتی که روی کالاهای فیزیکی مثل زعفران تعریف شده و هم قراردادهای آتی سبد سهام را دارد، بنابراین با لحاظ کردن مشتقات ، با فروش تعهدی این سبد کامل خواهد شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر