بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

۷۰۰میلیارد اوراق رهنی در دستان ایران خودرو / پارس خودرو نیز به جمع بدهکاران پیوست

در سال۹۸ برای دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو به ترتیب ۷۰۰ و ۳۵۴میلیارد تومان اوراق رهنی منتشر خواهد شد.
کد خبر : ۱۹۲۹۶۰

۷۰۰میلیارد اوراق رهنی در دستان ایران خودرو / پارس خودرو نیز به جمع بدهکاران پیوست

غلامرضا ابوترابی مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: مرحله دوم اوراق بدهی سایپا به میزان 400 میلیارد ت.مان اجرایی شد، البته اوراق به کسر فروخته شد و بخش عمده آن خریداری شده اما؛ منتظر هستیم که مدارک تکمیل و اجازه برداشت از حساب سازمان بورس و اوراق بهادار را بگیریم  تا وجوه مربوطه را به حساب حق العمل کار که شرکت مگاموتور است واریز کنیم تا این شرکت قطعات مربوطه را تحویل سایپا دهد.

وی ادامه داد: ما ۹درخواست دیگر برای اوراق بدهی داریم که موافقت اصولی آن از سوی سازمان صادرشده و منتظر هستیم که شرکت‌ها مدارک خود را کامل کنند و قراردادهای مربوطه را برای شرکت مدیریت سپرده گذاری بازار سرمایه بفرستند تا بتوانیم اجازه انتشار آن را از سازمان بورس دریافت کنیم.

ابوترابی تصریح کرد: یکی از اوراقی که به زودی منتشر می شود اوراق رهنی ایران خودرو است. اوراق دیگری مثل اوراق اجاره مس شهید باهنر و سایر اوراق از این جنس هم اجرایی خواهند شد و امیدواریم هرچه زودتر فرایندهای آنها کامل شود.

وی افزود: امیدواریم که مشاوران عرضه کمک کنند تا بانیان اوراق مدارک مربوطه را کامل و برای شرکت مدیریت دارایی مرکزی ارسال نمایند و در نهایت ما پس از بررسی و ارسال مدارک مربوطه به سازمان بورس اجازه انتشار آن را گرفته و پذیره نویسی آن را شروع کنیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه تاکید کرد: برای ایران خودور در سال جاری ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق رهنی منتشر خواهد شد و همچنین شرکت پارس خودرو نیز اورارهنی به ارزش ۳۵۴میلیارد تومان در دست اقدام دارد. امیدواریم بخش عمده این اوراق در سال۹۸ منتشر شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر