بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه به دلیل رکود بازار مسکن امروز شاهد کاهش میزان ساخت‌وساز مسکن در کشور هستیم که این موضوع مشکلات دیگری را برای اقتصاد کشور ایجاد خواهد کرد.
کد خبر : ۱۹۲۹۸۵

به گزارش بورس نیوز، قلی اله‌قلی‌زاده درباره وضعیت بازار ساخت‌وساز مسکن اظهار کرد: متأسفانه به دلیل رکود بازار مسکن امروز شاهد کاهش میزان ساخت‌وساز مسکن در کشور هستیم که این موضوع مشکلات دیگری را برای اقتصاد کشور ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: در دو سال گذشته قیمت مسکن به ویژه در حوزه ساخت‌وساز و مصالح ساختمانی به میزان چشمگیری افزایش یافته و این روند در شرایط فعلی نیز تداوم دارد.

نماینده مردم کلیبر و خداآفرین در خانه ملت ادامه داد: دولت باید قدرت ریسک سازندگان برای اجرای پروژه‌های ساخت‌وساز را بالا ببرد. بی‌ثباتی در قیمت‌های مسکن و بلاتکلیفی خریداران موجب شده که سازندگان از اجرای پروژه‌های جدید اجتناب کنند، زیرا امروز قیمت مسکن افزایش یافته و به تبع آن مردم قدرت مالی کافی برای خرید مسکن را ندارند، بنابر این ساخت مساکن جدید برای سازندگان توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

اله‌قلی زاده ادامه داد: از طرف دیگر قیمت مصالح روزبه‌روز در حال بالا رفتن بوده و سازندگان عملا نمی‌توانند برآورد دقیقی از قیمت تمام‌شده مسکن داشته باشند، این مسئله موجب بروز اختلاف و مشکلات میان سازنده و مالکان می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: به نظر می‌رسد که در بخش ساختمانی کشور رکودی سنگینی ایجاد شده و آمارها نیز حاکی از روز این مسئله است، به طوری که طبق آمارها میزان صدور پروانه ساخت در اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه حدود 4 درصد کاهش یافته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر من بازار مسکن نیازمند یک شوک اقتصادی و مالی است. از این رو اگر دولت بتواند به برنامه‌های خود از جمله ارائه تسهیلات گسترده با سود کم عمل کند، می‌توان به آینده بازار ساخت‌وساز مسکن امیدوار بود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون عمران مجلس:

مردم را به نخریدن مسکن تشویق کنیم

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

نقش 30 درصدی بازار مسکن در اقتصاد

یک پژوهشگر اقتصادی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

بررسی چشم انداز آتی دلار، طلا و نفت / معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری

ارسال نظر