بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
سهم شرکت‌هایی که سال های زیادی از آخرین تجدید ارزیابی آنها می‌گذرد و در حال حاضر دارایی‌های ارزشمندی در تملک دارند پتانسیل رشد خواهد داشت.
کد خبر : ۱۹۲۹۸۸
ورود نقدینگی جدید به بازار در صورت آغاز تجدید ارزیابی‌ها/ بررسی صنایع مختلف از ورود نقدینگی

به گزارش بورس نیوز، سازمان امور مالیاتی بخش نامه معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی دارایی ها را طبق قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی ابلاغ کرد. 
بر اساس این بخش نامه تمام شرکت هایی که طی 5 سال اخیر از محل تجدید ارزیابی افزایش سرمایه نداده اند، تا 5 سال آینده می توانند از این قانون استفاده کنند .

ورود نقدینگی جدید به بازار در صورت آغاز تجدید ارزیابی‌ها/ بررسی صنایع مختلف از ورود نقدینگی

ورشکستگان و راه فرار

محمدصادق فدایی معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند در این رابطه به بورس نیوز گفت: از منظر تئوریک و حسابداری، قاعدتا صنایعی که ضریب کفایت سرمایه برای تداوم یا بهبود عملیات آنها ضروری است (مثل بانک‌ها و بیمه‌ها) باید بیشترین انتفاع را از ابلاغیه اخیر ببرند. 

وی افزود: ولی از منظر روانشناسی بازار احتمالا صنایع نامبرده بعلاوه صنایع زیانده و به لحاظ مالی در معرض ورشکستگی، (نظیر خودروسازان) از این ناحیه رشد خواهند داشت. طبعا هر چه وضعیت شرکت از نظر زیان انباشته و شمولیت ماده ۱۴۴ قانون تجارت خراب تر باشد، بازار از بابت این ابلاغیه رشد بیشتری به آن خواهد داد که این هم خود از جذابیت های بازار سرمایه در کشور ما است.

شرکت‌های با دارایی‌های تملکی و منفعت بزرگ

احسان پیران کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در خصوص تاثیر این مصوبه بر بازار سرمایه بیان کرد: 
با توجه با تجديد ارزيابي ها و اينكه بيشترين تاثير ناشي از بي ارزش شدن ريال خواهد بود، شركت هايي كه داراي املاك، ماشين آلات، ساختمان و از اين قبيل دارايي هاي بيشتري هستند، بيشترين تاثير را خواهند پذیرفت. 

وی افزود: برای مثال احتمالا شرکت های پتروشیمی و پالایشی، ساختماني و خودرويي بیش از سایر گروه ها تحت تاثیر این مصوبه قرار خواهند گرفت و مي توانند افزایش سرمایه های جذابی را از محل مازاد تجدید ارزيابي دارایی ها انجام دهند.

جهشی برای پتروپالایشی‌ها

سعید درخشانی کارشناس بازار سرمایه در همین راستا به بورس نیوز گفت: فراهم شدن امکان افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، فرصت مناسبی برای رشد بازار سرمایه خواهد بود. با این اتفاق احتمالا شاهد ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه هم خواهیم بود.

وی افزود: سهم شرکت هایی که سال های زیادی از آخرین تجدید ارزیابی آنها می گذرد و در حال حاضر دارایی های ارزشمندی در تملک دارند پتانسیل رشد خواهد داشت. از جمله سهم های گروه پالایشی و پتروشیمی که در صورت تجدید ارزیابی دارایی ها پتانسیل رشد قیمت خواهند داشت.




اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر