بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
هیئت وزیران در جلسه روز چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ با هدف حذف فضای انحصار و افزایش کیفیت گزارش‌های اعتبارسنجی، آیین نامه نظام سنجش اعتبار مصوب را اصلاح کرد.
کد خبر : ۱۹۲۹۹۳


به گزارش بورس نیوز از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت» این اصلاحات با هدف ساماندهی و نظارت بر سازمان‌هایی که بر اساس مفاد آیین‌نامه ملزم به ارائه اطلاعات به سامانه اعتبارسنجی می‌باشند، ممانعت از بروز انحصار و عدم وجود رقابت در زمینه فعالیت شرکتهای اعتبارسنجی، تعیین ضمانت اجرایی برای مقابله با متخلفان و طرز رسیدگی به شکایات و نحوه برخورد با متخلفان در زمینه تامین‌کنندگان و استفاده‌کنندگان اطلاعات شرکتهای سنجش اعتبار صورت گرفته است.

براساس آیین نامه جدید هر شرکت اعتبارسنجی صرفاً در قالب شرکت سهامی به صورت غیردولتی، با مجوز بانک مرکزی و تحت نظارت آن بانک فعالیت خواهد کرد و حداقل مبلغ سرمایه برای تأسیس و فعالیت شرکت اعتبارسنجی ۵۰۰ میلیارد ریال تعیین شد.

هم‌چنین، بانک ها و موسسه اعتباری موظفند به منظور اعطای تسهیلات و ایجاد تعهدات، گزارش اعتباری را از شرکت‌ اعتبارسنجی دریافت و متناسب به نتایج حاصل از گزارش اعتباری اشخاص طبق ضوابط ابلاغی بانک مرکزی نسبت به اخذ وثایق و تضمین‌های لازم اقدام نمایند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر