بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
این شرکت با تحقق ۱۰۰درصد برنامه تولیدی برای اولین بار در کل سنوات گذشته، در واحدهای مختلف پلیمری رکورد جدیدی را به ثبت رساند.
کد خبر : ۱۹۳۰۰۰

به گزارش بورس‌نیوز، در ۳ماهه ابتدای سال جاری ۱۰۰درصد برنامه تولیدی برای اولین بار در واحدهای مختلف پلیمری پتروشیمی امیرکبیر محقق شده، به گونه‌ای که تولید در واحد HD به میزان ۳۴هزار و ۱۶۲تن علاوه بر محقق کردن ۱۰۰درصد برنامه پیش‌بینی شده، رشد ۱۲درصدی نسبت به برنامه را نشان می‌دهد و با رشد ۴۶درصدی تناژ تولید نسبت به دوره مشابه در مقایسه با ۷سال گذشته، برای اولین بار رکورد تولید را به ثبت رسانده است.

در واحد LLD نیز با تولید ۶۷هزار و 737تن محصول علاوه بر محقق کردن ۱۰۰درصد برنامه پیش‌بینی شده، ۱۸درصد بیش از برنامه تولید کرده و با افزایش ۴۲درصدی تناژ تولید نسبت به دوره مشابه سال قبل در مقایسه با ۷سال گذشته موفق به ثبت رکورد بیشترین میزان در این واحد پلیمری تولید شده است.

در واحد LD نیز با تولید ۶۴هزار و ۶۴۶تن ۹۷درصد برنامه پیش‌بینی شده محقق شد و این واحد نیز افزایش ۴۳درصد تولید نسبت به دوره مشابه، ثبت رکورد تولید را برای اولین باربه ثبت رسانده است.

همچنین، این شرکت با تولید ۳۶۸هزار و ۵۱۵تن شاهد بالاترین رکورد مجموع تولید در سه ماهه ابتدای سال نسبت به ادوار گذشته بوده و با تولید ۱۶۶هزار و ۵۴۵تن بیشترین میزان تولید محصولات پلیمری را ثبت کرده است.

اين مجتمع توليدي درسه ماهه ابتداي سال۹۸ با فروش ۲۸۰هزار و ۲۹۰تن، روند افزايش ۳۰درصدي فروش انواع محصولات نسبت به دوره مشابه سال قبل و بيشترين ميزان فروش در طي ۷سال گذشته را داشته است.

پتروشیمی امیرکبیر در ادامه روند رو به رشد خود در طی سال‌های اخیر، با ثبت ۳۶۸هزار و ۵۱۵تن انواع محصولات علاوه بر تحقق ۸۷درصدی برنامه تولید خود توانسته افزایش ۹درصدی نسبت به دوره مشابه در ۷سال گذشته را محقق کند.

با ثبت این میزان تولید طبق خروجی‌های سیستم  BI، پتروشیمی امیرکبیر در دوره منتهی به سه ماهه اول سال بیشترین میزان تولید را نسبت به ۷سال گذشته به ثبت رسانده است.

در این راستا تولید محصولات پلیمری که بیشترین ارزشافزوده و درآمد شرکت را ایجاد می‌کنند، با ۱۶۶هزار و ۵۴۵تن علاوه بر افزایش ۸درصدی نسبت به برنامه پیش‌بینی شده ۴۳درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل روند صعودی را داشته است.

در خصوص خوراک و میزان تامین آن در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز طی مذاکرات و رایزنی های انجام شده در این مدت پتروشیمی امیرکبیر طی دوره فوق توانسته با دریافت ۸۱هزار و ۹۹۲تن اتيلن ۲۰۸درصد برنامه پیش‌بینی شده را محقق نماید كه اين ميزان اتيلن دريافتي نسبت به دوره مشابه سال قبل روند صعودي222درصد را نشان مي‌دهد، كه این سیر صعودی در طي هفت سال اخير بي نظير است.

طی دوره مذکور این شرکت با دریافت ۲۱۷هزار و ۲۶۴تن انواع خوراک های مایع توانسته ۸۱درصد برنامه پیش‌بینی شده را محقق کرده وضمن دريافت ۱۲درصد بيش از دوره مشابه سال قبل ، روند صعودي آن نسبت به دوره مشابه در ۷سال اخير بسیار قابل توجه بوده است .

در حوزه فروش نیز اين مجتمع توليدي درسه ماهه ابتداي سال۹۸ با فروش ۲۸۰هزار و ۲۹۰تن، روند افزايش ۳۰درصدي فروش انواع محصولات نسبت به دوره مشابه سال قبل و بيشترين ميزان فروش در طي ۷سال گذشته را نشان مي‌دهد.

فروش محصولات پلیمری شرکت پتروشیمی امیرکبیر که بیشترین ارزش افزوده و درآمد شرکت را ایجاد می‌کنند با فروش ۱۴۳هزار و ۱۴۰تن علاوه بر تحقق ۹۲درصدي نسبت به برنامه پيش بيني شده، ۲۰درصد نيز نسبت به دوره مشابه سال قبل روند صعودي داشته است، که يكي از بيشترين ركوردهاي فروش طي ۷سال گذشته را به خود اختصاص داده است.

محصولات صادراتي این شرکت با فروش ۵۹هزار و ۷۰۵تن ۳۵درصد نيز نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش داشته است.

گفتنی است، پتروشيمي اميركبير در جنوب منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي در شهرستان ماهشهر در زميني به مساحت ۵۵هكتار در زمینه تولید مواد اولیه پلیمری فعاليت دارد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر