بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
اولین برنامه جذب سرمایه با حضور ۱۰ استارت‌آپ منتخب ۱۹ تیر ۹۸ برگزار می‌شود.
کد خبر : ۱۹۳۱۶۲

پارس‌فاندینگ اولین برنامه جذب سرمایه را با حضور ۱۰ استارت‌آپ منتخب برگزار می‌کند

به گزارش بورس نیوز، سولماز صادق­ نیا، مدیرعامل پارس فاندینگ ، از برگزاری اولین برنامه جذب سرمایه این شرکت تامین مالی جمعی در تاریخ ۱۹ تیر ۹۸ خبر داد.

صادق‌نیا با بیان اینکه دستورالعمل تامین مالی جمعی در اردیبهشت ماه ۹۷ توسط شورای عالی بورس مصوب و درشهریور سال ۹۷ ابلاغ شد، گفت: هسته اولیه پارس‌فاندینگ از اواخر سال ۹۶ تشکیل شده و در اوایل سال ۱۳۹۷ رسما به عنوان یک شرکت فعال در حوزه تامین مالی جمعی (Crowdsourcing) آغاز به کار کرد و در کنار تعامل با فرابورس به عنوان نهاد ناظر بر مباحث تامین مالی جمعی، زیرساخت‌های خود را برای جذب و تأمین سرمایه برای استارت‌آپ‌ها مهیا کرد.

وی در مورد نحوه پذیرش استارت‌آپ‌ها در پارس­ فاندینگ توضیح داد: «پارس‌فاندینگ برای پایش استارت‌آپ‌ها، بررسی توانمندی‌ها و قابلیت‌های تیم و جذابیت مدل کسب‌وکار آن‌ها از کمیته­ ای با عنوان کمیته پذیرش استفاده می‌کند که از افراد توانمند تکنیکی، مالی، حقوقی و بازاریابی و حوزه کسب و کار مربوطه تشکیل شده است. اعضای کمیته پذیرش پارس‌فاندینگ تجربیات خوبی در حوزه تجارت، کسب‌‌وکار و مالی دارند و اغلب مالک و بنیانگذار کسب و کار بوده‌اند. این موضوع سبب شده تا کسب‌‌و‌کارهایی که در پارس فاندینگ ارائه می‌کردند به خوبی بررسی شوند و نقطه نظرات افراد خبره در پذیرش استارت‌آپ‌‌ها دخیل باشد.

مدیرعامل پارس فاندینگ در ادامه بیان کرد: «در طی این مدت حدود ۱۰۰ استارت‌آپ را بررسی کردیم. این استارت‌آپ‌ها مورد بررسی اولیه قرار گرفتند، در کمیته پذیرش مطرح شدند، بیزینس‌­مدل و برنامه تجاری آن‌ها بررسی شد همچنین عوامل موفقیت آن‌ها در کنار تیم‌‌هایشان مورد بازبینی قرار گرفت. حضور کارشناسان حقوقدان و روان­شناس در کمیته پذیرش پارس فاندینگ این امکان را به وجود آورد تا علاوه بر بررسی الزامات حقوقی و قانونی در کسب و کارها، انسجام و توانمندی شخصیتی تیم‌‌ها نیز سنجیده شود. از میان استارت‌آپ‌های بررسی شده در کمیته پذیرش پارس‌‌فاندینگ تعدادی از آن‌ها از نظر دارا بودن قابلیت جذب سرمایه توانمند شناسایی شدند و در زمینه اصلاح بیزینس مدل‌هایشان به ­آن‌ها مشاوره داده شد. برخی از این استارت‌آپ‌‌ها پس از مشاوره تصمیم گرفتند روی محصولات خود کار کنند و در زمان دیگری جذب سرمایه کنند.

مدیرعامل پارس‌فاندینگ از برگزاری اولین برنامه جذب سرمایه آن شرکت تامین مالی جمعی در روز چهارشنبه ۱۹ تیر ۹۸ خبر داد و گفت: «بعد از انجام مشاوره تصمیم گرفته شد تا تعدادی از استارت‌آپ‌‌های توانمند روی پلتفرم آماده جذب سرمایه شوند. با تعاملاتی که با فرابورس صورت گرفت و با توجه به اعلان فرابورس زیرساخت‌های مجوز تامین مالی جمعی فراهم و فراخوان ارائه مجوز ابلاغ شده و پارس فاندینگ نیز مستندات خود را آماده ارسال کرده است. در همین حین در روز چهارشنبه ۱۹ تیر ۹۸ اولین برنامه جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌ها را برگزار خواهیم کرد. در این مراسم با حضور ۱۵۰ سرمایه­‌گذار، ۱۰ استارت‌آپ منتخب کمیته پذیرش لانچ خواهد شد.

صادق نیا در مورد سرمایه‌‌گذارانی که در برنامه جذب سرمایه پارس‌فاندینگ حضور خواهند داشت توضیح داد: «سرمایه‌گذاران حاضر در این مراسم از سرمایه‌گذاران اکوسیستم استارت‌آپی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند. همچنین تعداد زیادی از آن‌ها را سرمایه‌گذاران سنتی که کسب ­و­کار و کارخانه دارند و مایل به سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای آنلاین هستند، تشکیل می‌دهند

او در مورد نحوه جذب سرمایه توسط استارت‌آپ‌ها گفت: «در روز سرمایه‌گذاری سبد متنوعی از استارت‌آپ ‌ها ارائه می‌شوند تا سرمایه‌گذاران با این استارت‌آپ‌‌ها آشنا شده و جذب سرمایه آغاز شود. استارت‌آپ‌ها به مدت یک ماه روی پلتفرم پارس‌فاندینگ قرار می‌گیرند و می‌‌توانند جذب سرمایه انجام دهند. بعد از گذشت این مدت در صورت جذب سرمایه، برنامه تامین سرمایه استارت‌آپ‌ها بسته می‌‌شود.

صادق نیا در پایان گفت: «برای سرمایه‌گذارانی که علاقمند به پیوستن به جمع سرمایه‌گذاران پارس فاندینگ هستند همچنین برای استارت‌آپ‌هایی که علاقمند به جذب سرمایه توسط پارس‌فاندینگ هستند این امکان وجود دارد تا با مراجعه به آدرس parsfunding.com درخواست خود را ارسال کنند.»


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران گفت:

افزایش نرخ 6درصدی نرخ کارمزد کارگزاران از معاملات بازار دارایی فکری

معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران گفت:

افزایش نرخ 6درصدی نرخ کارمزد کارگزاران از معاملات بازار دارایی فکری

ارسال نظر