بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
در 9 مردادماه سال جاری عرضه خواهد شد؛

تعیین زمان عرضه سهام پالایشی نفت اصفهان و تهران

مشاور رئیس سازمان خصوص‌سازی گفت: عرضه سهام دولتی پالایش نفت اصفهان و نفت تهران ۹ مرداد است.
کد خبر : ۱۹۳۳۳۸

به گزارش بورس نیوز، سید جعفر سبحانی در زمینه واگذاری سهام دولتی ۶ شرکت پالایشی اظهار کرد: در جلسه روز چهارم خرداد ۹۸هیات واگذاری، سهام باقیمانده دولت در ۱۸ شرکت برای واگذاری از طریق بورس و فرابورس تعیین شد که البته سهم هر کدام از شرکت‌ها متفاوت است.

وی افزود: از میان این شرکت‌ها ۶ شرکت مربوط به پالایشگاهی‌هاست که سهم دولت در هر کدام ٢٠ درصد بوده و با توجه به ارزش‌گذاری و تعیین قیمت پایه این شرکت‌ها زمان عرضه آن به بورس و فرابورس معین شد.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: ارزش‌گذاری این ۱۸ شرکت، ۵۲ هزار میلیارد تومان بوده که قرار شد سهام دولتی هر یک از این شرکت‌ها به صورت نقدی بلوکی و یکجا واگذار شود.

سبحانی بیان کرد: سازمان خصوصی‌سازی مقدمات کار را فراهم کرده و قرار نیست سهام دولتی تمامی شرکت‌ها به صورت همزمان عرضه شود. زیرا ارزش هر یک از این شرکت‌ها بالا بوده و نیز ممکن است بازار برای عرضه یکجا کشش نداشته باشد بنابراین هریک از شرکت‌ها که تعیین وضعیت و آماده شوند با هماهنگی بورس در روز مشخصی عرضه خواهند شد.

وی درخصوص تعیین تکلیف یک شرکت غیرنفتی در این مرحله از واگذاری‌ها خاطرنشان کرد: آگهی مزایده ٧ شرکت منتشرشده است. هفته گذشته آگهی مزایده بیمه البرز با ۱۷.۳۴ درصد سهم دولتی اعلام و قرار شد سهام این شرکت بیمه ای به ارزش حدودا ۱۱۰ میلیارد تومان در ۲۲ مرداد از طریق بورس عرضه شود.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی در زمینه واگذاری سهام دولتی شرکت‌های پالایشگاهی تاکید کرد:  ۶ شرکت پالایشگاهی آگهی واگذاری آن‌ها از سوی سازمان خصوصی‌سازی اعلام شده و سهم باقیمانده دولت در پالایشگاهی‌ها ۲۰ درصد است.

سبحانی در زمینه ارزش‌گذاری هر یک از این شرکت‌ها توضیح داد: قیمت پایه پالایش نفت شیراز حدود ۷۳۰ میلیارد تومان بوده که ۲۴ مرداد از طریق فرابورس عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: پالایش نفت لاوان نیز با قیمت پایه حدود ٦٦٠ میلیارد تومان در۲۵ مرداد از طریق فرابورس واگذار می شود. همچنین آگهی مزایده پالایشگاه‌های نفت اصفهان، بندرعباس ،تهران و تبریز نیز هفته قبل منتشر شده که پالایشگاه اصفهان ارزش سهم دولتی قابل واگذاری آن حدود ۴۸٠۰ میلیارد تومان است.

مشاور رئیس سازمان خصوص‌سازی افزود: پالایش نفت بندرعباس حدود ۴۷٠۰ میلیارد تومان و نفت تهران حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان و پالایشگاه نفت تبریز نیز حدود ۲۱۰۰ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده که به صورت نقدی، یکجا و بلوکی عرضه خواهد شد. تاریخ عرضه این شرکت‌ها نیز از طریق بورس پس از انجام مراحل قانونی اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: عرضه سهام دولتی پالایش نفت اصفهان و نفت تهران ۹ مرداد است. همچنین زمان عرضه بقیه شرکت‌ها از طریق بورس اعلام خواهد شد.

سبحانی بیان کرد: در مجموع از ۱۸ شرکت قابل واگذاری ۶ شرکت پالایشی و یک شرکت بیمه‌ای تعیین تکلیف و آماده واگذاری هستند و ۱۱ شرکت باقیمانده نیز پس از تعیین وضعیت مالی، شرایط عرضه آن از طریق بورس اعلام می‌شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر