بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران گفت:

افزایش نرخ 6درصدی نرخ کارمزد کارگزاران از معاملات بازار دارایی فکری

معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار نرخ کارمزدهای خرید و فروش کارگزاران را در معاملات بازار دارایی فکری در هر سمت معامله 3 درصد و در مجموع 6 درصد مصوب کرده است.
کد خبر : ۱۹۳۴۰۱

به گزارش بورس نیوز، بهنام محسنی درباره افزایش نرخ کارمزد شرکت‌های کارگزاری از معاملات اوراق بهادار شرکت‌های سهامی خاص اظهار کرد: هدف از این اقدام را توسعه بازار دارایی فکری و ترغیب کارگزاران به فعالیت در این بازار بوده و چندی پیش فرابورس ایران پیشنهاد افزایش سقف کارمزد ارکان بازار دارایی فکری از ارزش معاملات این بازار را به سازمان بورس به منظور نزدیک شدن این رقم به نرخ‌‌ جهانی کارمزدهای بازارهای نقل و انتقال مالکیت فکری ارائه کرد زیرا در دنیا این نرخ بین 5 تا 7 درصد ارزش معاملات است.

وی افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار نرخ کارمزدهای خرید و فروش کارگزاران را در معاملات بازار دارایی فکری در هر سمت معامله 3 درصد و در مجموع 6 درصد مصوب کرده است.

معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران ادامه داد: این در حالی است که پیش‌تر این نرخ برای سمت خرید و فروش هر کدام 0.38 درصد و در مجموع معامله اگر توسط یک کارگزار صورت می‌گرفت 0.76 درصد بود.

محسنی تاکید کرد: نقل و انتقال مالکیت فکری و معامله آن یک پروسه و فرآیند زمانبر بوده و به برگزاری رودشوها و جلسات مختلف میان مخترعان و سرمایه‌گذاران نیازمند است. از این رو برای ترغیب و تشویق کارگزاران به فعالیت در این بازار و نیز توسعه آن، افزایش نرخ کارمزد ارکان بازار دارایی فکری به 6 درصد ارزش معاملات در زمان تسویه مقرر شده است.

وی تصریح کرد: سقف خرید و سقف فروش در بازار دارایی فکری در هر سمت معامله 300 میلیون ریال و در مجموع 600 میلیون ریال است که در مصوبه جدید سازمان بورس نیز این سقف تغییر نکرده است.

معاون بازارهای خارج از بروس فرابورس ایران گفت: در حال حاضر لیست عرضه‌های بازار دارایی فکری به 335 اختراع، طرح صنعتی و علامت تجاری رسیده و از همان ابتدای راه‌اندازی این بازار در خردادماه 1393 تا اکنون نیز 12 معامله در این بازار به ارزش 90 میلیارد و 950 میلیون ریال رقم خورده که شامل 8 اختراع، 2 طرح صنعتی و 2 علامت تجاری است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر