بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز اعلام کرد؛

روند مثبت سوددهی / فصل مجامع با تجدیدارزیابی و افزایش سرمایه همراه است

همزمان با برگزاری مجامع، خبر از تجدید ارزیابی دارایی ها و افزایش سرمایه به گوش می رسد و ممکن است در کوتاه مدت بازار دچار نوسان شود.
کد خبر : ۱۹۳۴۴۷

سعید نوری، مدیرعامل کارگزاری راهبرد سرمایه گذاری ایران سهام در بررسی فصل مجامع به خبرنگار بورس نیوز گفت: وضعیت سوددهی شرکت ها از روند مناسبی برخوردار است ، همزمان با برگزاری مجامع ، خبر از تجدید ارزیابی دارایی ها و افزایش سرمایه به گوش می رسد و ممکن است در کوتاه مدت بازار دچار نوسان شود اما تاثیر مثبت افزایش سرمایه بر شرکت ها قابل رویت است.

روند مثبت سوددهی / فصل مجامع با تجدیدارزیابی و افزایش سرمایه همراه است

وی ادامه داد: روش منطقی این است که به لحاظ کارایی اثر بخشی مدیران مجموعه و به لحاظ ارزش واقعی، جایگاه و رتبه شرکت مشخص شود ، که نتیجه آن بالا رفتن میزان فروش و سودآوری برای صنایع و اقتصاد کشور و همچنین تاثیر مثبت بر بازار سرمایه است. بنابراین مجامع، علی رغم توزیع سودهای نسبتا محدود اخبار مثبتی دارند و این مشخصه بارز سال جاری مجامع نسبت به سال های گذشته است.

این کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با صنایع سودآور و سرمایه گذاری گفت: اگر ریسکهای سیاسی را کنار بگذاریم ، کم ریسک ترین سهم ها که تحولات سیاسی هم تاثیر کمتری روی انها داشته باشد گروه فلزات ، بعد از آن غذایی ها و اگر کمی با ریسک در نظر بگیریم گروه بیمه که قابلیت افزایش سرمایه دارند، مناسب هستند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر