بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
عضو هیات علمی دانشگاه در گفت و گو با بورس نیوز عنوان کرد

دو شاخص در انتخاب سهام ارزنده/سهامداران سود زیادی تقسیم نکنند

امسال روند برگزاری مجامع خوب بوده و درصد سود تقسیمی ها هم روندی مثبت داشته است ولی نباید انتظار سود زیاد از شرکت هایی داشت که با خروج پول دچار درماندگی مالی می شوند و سهامداران باید مراقب باشند که سود زیادی را تقسیم نکنند.
کد خبر : ۱۹۳۴۵۱

دو شاخص در انتخاب سهام ارزنده/سهامداران سود زیادی تقسیم نکنند

انتخاب بهترین هدف جهت سرمایه گذاری، از دغدغه های همیشگی سرمایه گذاران است، در پی نوسانات اخیر و عوامل تاثیرگذار داخلی و خارجی بر بازار ، سهامداران به دنبال سهام های ارزنده جهت سرمایه گذاری هستند اما بر چه اساس باید این انتخاب صورت گیرد.

در همین رابطه ، حسین ایزدی، عضو هیات علمی دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار بورس نیوز گفت: در انتخاب سهام های ارزنده، دو شاخص وجود دارد، اول اینکه فروش آنها تضمین شده و داخلی باشد، یعنی مستلزم انتقال ارز به داخل کشور نباشد یا بر اساس پول ملی کشورهای طرف معامله با ایران صورت گیرد.

وی ادامه داد : دومین شاخص براساس تولید است، یعنی شرکت هایی انتخاب شوند که بیش از 70 درصد نهاده های تولیدشان در داخل کشور تهیه شود، برای مثال شرکت های دارویی مجبورند مواد اولیه یعنی همان سهم عمده خود را حتما از خارج وارد کنند و دچار تحریم می شوند ولی شرکت های دامداری ، علوفه مورد نیاز را از داخل تهیه می کنند و در نتیجه درمیزان تولید مشکلی ندارند.

این کارشناس بازار سرمایه در تحلیل فصل مجامع اظهار داشت: امسال روند برگزاری مجامع خوب بوده و درصد سود تقسیمی ها هم روندی مثبت داشته است ولی نباید انتظار سود زیاد از شرکت هایی داشت که با خروج پول دچار درماندگی مالی می شوند و سهامداران باید مراقب باشند که سود زیادی را تقسیم نکنند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
از سه شنبه هفته جاری اتفاق می افتد؛

اجرای مرحله سوم سامانه مدیریت ریسک

از سه شنبه هفته جاری اتفاق می افتد؛

اجرای مرحله سوم سامانه مدیریت ریسک

ارسال نظر