بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از موضوعات اصلی در مساله اقتصادی موضوع مرتبط با مالیات‌ها بوده و این روش یکی از راه‌های اصلی کسب درآمد شرکت‌ها محسوب می‌شود.
کد خبر : ۱۹۳۴۷۹

به گزارش بورس نیوز، معصومه ترکمان احمدی درباره معافیت مالیاتی اظهارکرد: یکی از موضوعات اصلی در مبحث اقتصادی مبحث مرتبط با مالیات‌ها بوده و این روش یکی از راه‌های اصلی کسب درآمد شرکت‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: این نوع درآمد برای دولت‌ها دارای جذابیت بوده و از طرف دیگر هرگونه کاهش، تخفیف یا معافیت درباره مالیات‌ها برای پرداخت‌کنندگان آن امتیاز محسوب می‌شود. البته به خاطر داشته باشید که با توجه به موارد کاربردهای متفاوت معافیت مالیاتی در این خصوص اختلاف نظر فراوانی وجود دارد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: به طور قطع، این مهم برای شرکت‌هایی که با زیان‌انباشته بالا و حقوق صاحبان سهام منفی و دارایی‌های فراوان هستند جذابیت بیشتری دارد، زیرا با معافیت مالیاتی که از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها برای شرکت فراهم می‌شود، طرفداران به خصوص هر چند در کوتاه‌مدت برای سهم ایجاد می‌شود.

ترکمان احمدی تصریح کرد: حال اگر شرکتی زیان‌انباشته نداشته و اقدام به تجدید ارزیابی کند، نمی‌توان گفت که این اقدام از بُعد تغییرات قیمتی در بازار سهام به نفع سهامداران باشد، بنابراین لازم است بر روی جذابیت‌های آتی برای اینگونه سهام با حقوق صاحبان سهام مثبت بیشتر کار شود.

وی تاکید کرد: به نظر میرسد در شرایط فعلی این معافیت‌ها فقط یک ابزار حسابداری برای شرکت‌هایی است که توان کنترل بهینه عملیات خود را ندارند؛ درواقع آنها از این روش استفاده می‌کنند تا ورشکستگی که در حال حاضر گریبان آنها را گرفته به تعویق بیفتد.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: اگر شرکت‌هایی که از این معافیت استفاده می‌کنند، نتوانند در ادامه، دخل و خرج خود را کنترل و وضعیت خود را بهبود ببخشند، قطعا در سال‌های بعد با مشکل مواجه خواهند شد و دیگر دارایی ندارند که بخواهند تجدید ارزیابی‌اش کنند.

ترکمان احمدی در رابطه با سهام بنیادی گفت: به نظر من انتخاب سهام بنیادی تنها از طریق سایت کدال امکان‌پذیر است. به این معنی که با مطالعه دقیق و پیوسته کدال می‌توان حتی از داخل صنایع نامناسب نیز سهام خوب و ایده‌آل را برای سرمایه‌گذاری پیدا کرده و بازده شیرینی کسب کرد. بنابراین کدال و صورت‌های مالی ابزارهای مناسبی برای تشخیص سهام بنیادی است؛ همچنین با چاشنی تکنیکال می‌توانید نقاط مناسب ورود و خروج به سهام را برای انجام بهتر معاملات به طور مناسبتری تشخیص داد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
از سه شنبه هفته جاری اتفاق می افتد؛

اجرای مرحله سوم سامانه مدیریت ریسک

مدیرعامل سابق شرکت بورس و اوراق بهادار تهران گفت:

بازار سرمایه از مهمترین نهادهای مالی

مدیرعامل کارگزاری تدبیرگران فردا در گفت و گو با بورس نیوز عنوان کرد

«فولاد» مکمل «گل گهر»/ برگزاری مجدد مجمع امری قانونی نیست

ارسال نظر