بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
پس از تغییر ساختار و توسعه شرکت آتیه داده‌پرداز طی سنوات گذشته و ورود این شرکت به بازار سرمایه در سال 95، نقشه راه ، استراتژی و حتی ترکیب سهامداران شرکت طی سالیان آتی دستخوش تغییرات قابل ملاحظه‌ای خواهد شد.
کد خبر : ۱۹۳۵۴۲

آینده ‌ی روشن در انتظار یکی از پرترافیک‌ترین ارائه‌دهنده‌های خدمات پیام کوتاه

به گزارش بورس نیوز، امیرجلیلوند مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آتیه داده‌پرداز در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که با حضور 80.05 درصدی سهامداران برگزار شد، گفت: این شرکت بهعنوان اولین و پرترافیک‌ترین ارائه‌دهنده بسترارسال و دریافت پیام کوتاه در سطح کشور فعالیت خودرا از سال 81 درحوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با رویکرد ارائه خدمات بتنی بر پیام کوتاه آغاز به کار کرد.

وی خاطرنشان کرد: ارائه راهکارهای موثر از جمله اطلاع رسانی و تکیه بر نرم‌افزارهای کاربردی تلفن همراه در زمینه ارتباطات و خدمات بانکداری الکترونیکی سبب شده که بانک‌ها و سازمان‌های بزرگی که ارائه خدمات پایدار و قابل اطمینان از شاخصه‌های اصلی آنان به شمار می‌رود در زمره مشتریان اصلی شرکت قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان آتیه داده‌پرداز افزود: تعهد به ارائه محصولات و خدمات با کیفیت متمایز و توجه ویژه به پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش از ویژگی‌های متمایزکننده این شرکت با رقبای خود محسوب می‌شود همچنین بهره‌مندی از فناوری روز، درگاه مدرن و بومی‌سازی شده پیام کوتاه و کارکنان متخصص و متعهد نیز از جمله بزرگترین دارایی‌های شرکت محسوب می‌شوند.

جلیلوند با اشاره به اینکه «اپرداز» بعنوان تنها شرکت ارائه‌دهنده خدمات پیام کوتاه درمردادماه 95 موفق به عرضه سهام در بازار فرابورس شده است، ادامه داد: شرکت آتیه داده‌پرداز بعنوان پیشرو در زمینه ارائه خدمات ارزش افزوده پیام کوتاه، محصولات متنوعی رابا قابلیت‌ها و امکانات خاص ارائه کرده تا مخاطبین با استفاده از این محصولات و خدمات بتواند خلاهای ارتباطی را پوشش دهند.

وی در خصوص محصولات وراهکارهای شرکت نیز تصریح کرد: اپلیکیشن برنامه نود، پیام اس‌ام‌اس همراه بانک از جمله محصولات شرکت و پیام رسان چابک، نرم‌افزارهای بانکی، پیام کوتاه، رایانش ابری و مشاوره بخشی از راهکارهای «آپرداز» است.

مدیرعامل آتیه داده‌پرداز خاطرنشان کرد: توسعه اپیکیشن همراه پیام‌رسان، توسعه محصولات و خدمات درحوزه‌های بانک،بورس و بیمه و سلامت از مهم‌ترین اهداف این شرکت در سال جاری محسوب می‌شوند.

براساس گزارش خبرنگار بورس نیوز، درادامه این مجمع گزارش عملکرد هیات مدیره و حسابرس قرائت شد که مشروح آن را در ذیل می‌خوانید:

آینده ‌ی روشن در انتظار یکی از پرترافیک‌ترین ارائه‌دهنده‌های خدمات پیام کوتاه


پیام مدیرعامل

شرکت دانش بنیان آتیه داده‌پرداز بعنوان اولین و پرترافیک‌ترین ارائه هنده بسترارسال و دریافت پیام کوتاه در سطح کشور فعالیت خودرا از سال 81 درحوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با رویکرد ارائه خدمات بتنی بر پیام کوتاه آغاز به کار کرد. ارائه راه حل‌های موثروکارا از جمله راهکارهای اطلاع رسانی و تکیه بر نرم‌افزارهای کاربردی تلفن همراه در زمینه ارتباطات و خدمات بانکداری الکترونیکی سبب شده که بانک‌ها و سازمان‌های بزرگی که ارائه خدمات پایدار و قابل اطمینان از شاخصه‌های اصلی آنان به شمار می‌رود در زمره مشتریان اصلی شرکت قرار گیرند. تعهد به ارائه محصولات و خدمات با کیفیت متمایز و توجه ویژه به پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش از ویژگی‌هایی هستند که آتیه پرداز را از دیگر رقبا متمایز می‌سازند، بهره‌مندی از فناوری روز، درگاه مدرن و بومی‌سازی شده پیام کوتاه و کارکنان متخصص و متعهد نیز از جمله بزرگترین دارایی‌های شرکت محسوب می‌شوند و در این راستا همواره سلامت کاری و تلاش به منظور راتقا برند، توسعه، رشد و سودآوری در سرلوحه فعالیت آن قرار دارد.

اکنون که نزدیک به 3 سال از ثبت شرکت آتیه داده‌پرداز در سازمان بورس و اوراق بهادار می‌گذرد امیدواریم با حفظ و ارتقای جایگاه رقابتی و سوددهی مطلوب نماینده شایسته‌ای در صنعت فناوری اطلاعات کشور باشیم.

باعنایت به الطاف الهی و تلاش مدیران و کارکنان و خرسند از توفیقات بدست آمده، چشم به افق درخشان دیگر داریم که بی تردید با حمایت شما سهامداران محترم قابل حصول خواهد بود.

معرفی و تاریخچه آتیه داده‌پرداز

شرکت آتیه داده‌پرداز در تاریخ 1381/05/13 تحت شماره 190010 در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید و طی صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 1383/03/25 توسعه شرکت به سهامی خاص تغییر یافت.

به استناد صورتجلسه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ 1394/11/28 و مجوز شماره 5181/122 مورخ 1394/12/16 سازمان بورس و اوراق بهادار شرکت از سهامی خاص به عام تبدیل شده اساسنامه شرکت مشتمل بر 56 ماده به تصویب رسید و مراتب تحت شماره 139530400901004336 مورخ 1395/01/23 دراداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

آینده ‌ی روشن در انتظار یکی از پرترافیک‌ترین ارائه‌دهنده‌های خدمات پیام کوتاه


دستاوردهای شرکت آتیه داده‌پرداز

ü اولین وپرترافیک‌ترین ارائه‌دهنده بستر ارسال و دریافت پیام کوتاه

ü رتبه 17 فروش درگروه رایانه و فعالیت‌های وابسته 500 شرکت برتر سازمان مدیریت صنعتی در سال 96

ü رتبه یک بهره‌وری فروش درگروه رایانه 500 شرکت برتر منتخب سازمان مدیریت صنعتی در سال 95

ü رتبه1 شورای عالی انفورماتیک کشور

ü رتبه 26 شفافیت در شرکت‌های فرابورسی

ü بیش از 12 سال تجربه موفق در زمینه ارائه خدماتمبتنی بر تلفن همراه

ü ارائه بستر اختصاصی ارسال و دریافت پیام کوتاه به بیش از 20 بانک و موسسه اعتباری

ü ارائه خدمات نوین در حوزه پیام کوتاه به بیش از 700 مشتری حقوقی

ü ثبت بهعنوان شرکت دانش‌بنیان در بهمن ماه 94

ü عضویت در سازمان نظام صنفی یارانه‌ای

بیانیه چشم انداز

· حفظ و ارتقای جایگاه پرترافیک‌ترین ارائه‌دهنده راهکارهای مبتنی بر ارسال پیام کوتاه به بانک‌ها، شرکت‌های بزرگ و سازمان‌های مهم و استراتژیک در ایران، دارای کیفیت متمایز محصولات و خدمات پشتیبانی به واسطه دانش فنی بالا، پشتوانه مالی مناسب و روابط مطلوب با مشتریان.

· تبدیل شدن به یکی از 3 شرکت نرم‌افزاری پیشرو و ممتاز در کشور در زمینه ارائه راهکارها و راه حل‌های نوین، متنوع و بروز ارتباطی و اطلاعاتی برمبنای نوآوری و دانش روز، برای مشتریان متوسط و بزرگ.

· تبدیل شدن به یکی از 3 شرکت برتر درزمینه تولید نرم‌افزارهای بانکی، مالی و پرداخت و اطلاع رسانی برای بانک هل و شرکت‌های بزرگ.

· ارائه‌دهنده محصولات متنوع و با کیفیت و منطبق با تکنولوژی روز متناسب با نیازهای مشتریان مهم و استراتژیک در حوزه‌های نرم‌افزاری.

· تبدیل شدن به شرکت آرمانی و مقصد نهایی برای اشتغال بهترین نیروهای شاغل در صنایع فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک کشور.

ماموریت شرکت آتیه داده‌پرداز

تعهد به ارائه خدمات با برترین کیفیت و توجه ویژه به پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش از ویژگی‌هایی هستند که آتیه داده‌پرداز را از رقبایش متمایز می‌سازد. بهره مندی از فناوری روز،کارکنان متخصص و متعهد بزرگترین دارایی‌های شرکت در محورهای تولید، ارائه محصولات و خدمات به شمار می‌آیند. در این راستا، سلامت کاری و تلاش به منظور ارتقا برند، توسعه، رشد و سودآوریهمواره سرلوحه فعالیت‌های شرکت قرار دارد.

ارزش‌های بنیادین

تمرکز برنوآوری برای رشد مداوم آتیه داده‌پرداز یعنی بهبود محصولات موجود و توسعه محصولات آتی براساس بهره‌گیری از دانش و فناوری روز دنیا

حفظ و رعایت محرمانگی اطلاعات حساس مشتریان و اهتمام برتوسعه امنیت در زیرساختارها و محصولات آتیه داده‌پرداز

حفظ و افزایش رضایتمندی مشتریان خدمات و محصولات با تمرکز بیشتر بر مشتریان عمده سازمانی

حفظ و توسعه سرمایه‌های انسانی بعنوان ارزشمندترین سرمایه سازمان

حفظ و توسعه برند آتیه داده‌پرداز و تصویر سازمان نزد مشتریان، کارفرمایان، فعالین صنعت، نیروهای انسانی و سازمان‌های بزرگ دریافت‌کننده خدمات

رعایت اخلاق حرفه‌ای در مواجه با همه ذینفعان مختلف و تعهد بی قید و شرط به رعایت قوانین و مقررات مربوطه و اصول اخلاقی سنتی کسب و کار

رعایت مسئولیت‌های اجتماعی و اهتمام به ارتقا سطح زندگی ایرانیان

سرمایه شرکت

سرمایه شرکت متشکل از 750000000 سهم عادی 1000 ریالی بانام بوده که مطابق صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 1397/11/23 از مبلغ 500 میلیاردریال به 750 میلیاردریال افزایش یافت و درتاریخ 1397/12/11 در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

آینده ‌ی روشن در انتظار یکی از پرترافیک‌ترین ارائه‌دهنده‌های خدمات پیام کوتاه
آینده ‌ی روشن در انتظار یکی از پرترافیک‌ترین ارائه‌دهنده‌های خدمات پیام کوتاه

آینده ‌ی روشن در انتظار یکی از پرترافیک‌ترین ارائه‌دهنده‌های خدمات پیام کوتاه

برخی از پروژه‌های انجام شده در سال 97

ü اپلیکیشن سامان یار

ü بروزرسانی همراه بانک شهر

ü پیام رسان بانک شهر

ü بروزرسانی همراه بانک کارآفرین

ü اپلیکیشن آتی پی

اهداف و راهبردهای مدیریت برای دستیابی به اهداف

پس از تغییر ساختار و توسعه شرکت آتیه داده‌پرداز طی سنوات گذشته و از طرفی دیگر ورود به بازارسرمایه در سال 95 بدیهی است نقشه راه ،استراتژی و حتی ترکیب سهامداران شرکت طی سالیان آتی دستخوش تغییرات قابل ملاحظه ای خواهد شد. تصویر این تغییرات تا حدممکن در تصمیمات و اقدامات مدیران در نظر گرفته شده است. اساس این برنامه‌ها مبتنی برتوسعه زیرساخت‌های نیروی انسانی و سخت افزاری مجموعه و به دنبال آن توسعه نرم‌افزاری و گسترش سبد محصولات شرکت است.

رشد صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزار در ایران ظرف سال‌های گذشته چشمگیر بوده و ورود به فناوری جدید همزمان با بازارهای جهانی به ایران یکی از راه‌های موفقیت رقابت در بازار داخلی است. این امر نیازمند تغییراتی در ترکیب نیروی انسانی و باروری دانش شرکت خواهد بود و با ایجاد تنوع در سبد محصولات شرکت به ویژه در حوزه بانکداری مدرن منجر به کسب درآمد از طریق مدل‌های تجاری متنوعی خواهد شد.

اهداف بلندمدت

حفظ و ارتقا جایگاه پرترافیک‌ترین ارائه‌دهنده خدمات پیام کوتاه

جهت گیری فعالیت‌ها به سمت مدل‌های کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت همراه و گسترش سبد محصولات نرم‌افزاری بانکی و توسعه و تنوع روش‌های ارسال پیام

تکمیل مدل درآمدی نرم‌افزار و ارائه نرم‌افزار مبتنی بر مدل‌های SAAS

سرمایه گذاری در راستای طراحی و ارائه راهکارهای خاص منظوره بانکی

کسب درآمد از محل ارائه زیرساخت‌های سخت افزاری با تمرکز بر ارائه خدمات استاندارد، متمایز و با کیفیت پشتیبانی به مشتریان به ویژه بانک‌ها و سازمان‌های بزرگ

تبدیل شدن به مرجع دانشی و اجرایی در زمینه فناوری‌های نوین ارتباطی و انجام مطالعات بنیادین در زمینه تکنولوژی‌های ارتباطی

آموزش تخصصی سرمایه‌های انسانی فعلی در خوزه فناوری‌های ارتبطی و انجام بازدیدهای بین المللی و شرکت در دوره‌های آموزشی تخصصی باهدف ایجاد مرجعیت در زمینه موردنظر

تولید محصولات جدید بانکی و پرداخت براساس انتقال دانش از طریق استخدام خبرگان و کارسناسان زبده حوزه به شرکت

بهبود مستمر و تقویت مزایای رقابتی محصولات و خدمات فعلی شامل کیفیت ارائه ، پایداری و دسترسی پذیری به سرویس و عوامل موثر بر رضایت مشتریان

برنامه توسعه و اقدامات جهت تحقق اهداف

شرکت آتیه داده‌پرداز همواره با بهره مندی از دانش روز و بررسی روند تغییرات فناوری سعی در پیش بینی تغییرات بازار و شناسایی میازهای آتی مشتریان داشته و براساس پیش بینی‌های اقدام به توسعه محصولات و خدمات جدید کرده است. بعنوان مثال توسعه سامانه پیام رسان چابک از اقدامات این شرکت در راستای تحقق استراتژی‌های سال‌های گذشته و کاهش وابستگی به محصولات حوزه پیام کوتاه این شرکت بوده و اکنون در حال بهره برداری است.

از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق اهداف شرکت، ایجاد واحد نوآوری وبهبود فرآیندهای تحقیق و توسعه جهت پایش تغییرات بازار و تکنولوژی‌های روز فناوری اطلاعات و ارتباطات است. از سویی دیگر ایجاد واحد برنامه ریزی و توسعه کسب و کار در سال 97 بوده که در ادامه به شرح وظایف این واحد اشاره شده است.

همچنین باتوجه به نقش ویژه سرمایه انسانی در تحقق اهداف جذب نیروهای فنی متخصص و بهره‌گیری از دانش آن‌ها از مهم ترین فعالیت‌های پیش بینی شده جهت تحقق اهداف شرکت است.

برنامه توسعه محصولات یا خدمات جدید

توسعه،بروزرسانی و افزودن قابلیت‌های جدید به محصولات و خدمات فعلی به صورت مستمردر واحد نوآوری بررسی شده و توسط واحدفنی انجام می‌شود.

توسعه اپلیکیشن همراه پیام رسان در کنارسرویس چابک و تقویت زیرساخت‌های این سرویس جهت بهره‌گیری هرچه بیشتر مشتریان بزرگ و بانکی در سال گذشته انجام شده و و به صورت مستمر ادامه دارد.

علاوه بر بهبود و توسعه مستمر محصولات و خدمات فعلی،تحقیق و توسعه و امکان سنجی پیاده سازی راهکارهای خاص منظوره در حزوه‌های بانک، بورس، سلامت و بیمه در حال بررسی است.

ایجاد واحد برنامه ریزی و توسعه کسب و کار

ایجاد واحدبرنامه ریزی و توسعه کسب و کار پس از واحد نوآوری از مهم ترین برنامه‌های پیش بینی شده در سال 97 بوده و بابهره‌گیری از 5 تا 7 نیروی متخصص تمام وقت در بازه زمانی 12تا 18 ماه نخست به منظور ایجاد و توسعه مسیر رشد با هدف افزایش ظرفیت و توانمندی شرکت به شرح زیر فعالیت خواهد داشت:

ü ارتباط تنگاتنگ با مدیرعامل و سایرمدیران و کارکنان شرکت به منظور ایجاد، تنظیم و توسعه یک تیم با ساختاری منعطف

ü طراحی سیستم‌ها و برنامه‌های عملیاتی و تخصیص اعتبار و منابع به پروژه‌ها و فرصت‌های پیش رو به منظور تضمین موفقیت پروژه‌های قابل اجرا که ممکن است در اثر حجم بالای کارهای عملیاتی جاری افراد و تیم‌ها دچار شکست شوند.

ü شروع وتوسعه و مدیرت ارتباطات داخلی و خارجی با سهامداران و شرکای فعلی و بالقوه شامل مربی گری داخلی به منظور برتری عملیاتی

ü نظارت برنیازمندی‌ها و ظرفیت‌های موردنیاز پروژه‌ها در راستای استراتژی

ü پایش مستمر حوزه فعالیت سازمان

ü تعهد به تلاش حداکثری و رفتارحرفه اس و اخلاقی به منظور ارتقای برند آتیه داده‌پرداز و افزایش ظرفیت جذب فنی شرکت

مصوبات مجمع

براساس رای گیری انجام شده در پایان مجمع مقرر شد سود 300 ریالی به هر سهم اختصاص یابد همچنین حق حضور 14000000 ریالی برای اعضای غیرموظف و پاداشی 6750 میلیون ریالی برای اعضای هیات مدیره شرکت تعیین شد

اشتراک گذاری :
ارسال نظر