بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
مدیرعامل سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد:

طراحی سیستم کنترل ریسک برای بازار سرمایه ضروری است

مدیرعامل سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد گفت: طراحی سیستم کنترل ریسک برای بازار سرمایه ما موضوعی ضروری به حساب می‌آید اما زمان اجرای آن نیز بسیار پراهمیت است.
کد خبر : ۱۹۳۶۸۳

به گزارش بورس نیوز، جواد عشقی‌نژاد، درباره عملیاتی شدن فاز جدید سامانه نامک اظهار کرد: طراحی سیستم کنترل ریسک برای بازار سرمایه ما موضوعی ضروری به حساب می‌آید اما زمان اجرای آن نیز بسیار پراهمیت است.

وی افزود: با سیستم‌های کنترلی نوین و توسعه‌یافته مثل نامک، می‌توان از یک سو تقاضای بازار را کنترل کرد و در سوی دیگر به تقسیم‌بندی بازارها باید توجه داشت و این ریسک را در بازار کاهش دهیم.

عشقی‌نژاد درباره فعالیت مرحله جدید سامانه نامک بیان کرد: با راه‌اندازی و آغاز فعالیت این سامانه، ریسک خرید‌های بدون دارایی و بدون توان مالی به این سبک کنترل می‌شود و یکی از ریسک‌های صنعت کارگزاری به این ترتیب از بین می‌رود.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد در ادامه افزود: حجم نقدینگی در کشور بسیار زیاد است و انتظار می‌رود که اندازه بازار سرمایه نیز تا حدودی متناسب با این حجم نقدینگی رشد کند . لذا اصلاح روند تقسیم بندی در بازار می‌تواند موجب نظام مندی بازار سرمایه شود.

عشقی‌نژاد درخصوص روند تأمین مالی از بازار سرمایه گفت: بنگاه‌های اقتصادی ما هنوز هم روش‌های تأمین مالی سنتی که اغلب بانک‌محور هستند را ترجیح می‌دهند اما در این بین، باید گفت که بازار سرمایه ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برای تأمین مالی دارد که می‌تواند مکمل بسیار خوبی برای بانک‌ها باشد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر