بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
در جدیدترین گزارش منتشر شده عملکرد سه ماهه این شرکت شاهد تحقق سود خالصی تنها ۱۹ریالی به ازای هر سهم هستیم که این موضوع با توجه به قیمت در حدود ۴۰۰۰۰ریالی قیمت سهام این شرکت، بسیار هشداردهنده و قابل تامل است.
کد خبر : ۱۹۳۷۵۰

بزرگ شدن حباب‌ها ادامه دارد: تحقق 19 ریال سود سه ماهه از سهمی 40000 ریالی:

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در روزهای گذشته از طریق این رسانه بارها و بارها به سهمامداران و سرمایه گذاران فعال در بورس در خصوص عدم همخوانی سودهای اعلامی و قیمت‌های سهام شرکت‌های مختلف هشدار داده شده است.

در جدیدترین گزارش منتشر شده عملکرد سه ماهه شرکت کارتن ایران شاهد تحقق سود خالصی تنها ۱۹ریالی به ازای هر سهم هستیم که این موضوع با توجه به قیمت در حدود ۴۰۰۰۰ریالی قیمت سهام این شرکت، بسیار هشداردهنده و قابل تامل است.
بزرگ شدن حباب‌ها ادامه دارد: تحقق 19 ریال سود سه ماهه از سهمی 40000 ریالی:

علیرغم رشد چشمگیر ۱۸۴درصدی مقادیر فروش این شرکت در سه ماهه نخست سال مالی۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد بیش از ۱۴۹درصدی بهای تمام شده که عمدتا مربوط به افزایش نرخ‌های مواد اولیه تولید است، موجب عدم رشد چشمگیر سود ناخالص این شرکت در این مدت شده است.

بزرگ شدن حباب‌ها ادامه دارد: تحقق 19 ریال سود سه ماهه از سهمی 40000 ریالی:

نکته قابل تامل صورت‌های مالی منتشر شده شرکت، حجم بالای زیان انباشته شرکت به مبلغ ۲۰۳میلیارد ریال بوده که اگر شرکت سال جاری را با روند کنونی میزان سود خالص شناسایی در سه ماهه نخست ادامه دهد به نظر نمی‌رسد در مجامع چند سال آتی شرکت هم شاهد تقسیم سود باشیم.

جالب آنکه این شرکت از شرکت‌های پذیرفته شده در بازار بورس بوده و می‌توان گفت که حبابی شدن و رشد‌های غیرمنطق قیمت سهام، دیگر منحصر به بازارهای فرابورس و پایه نیست و متاسفانه دیر یا زود شاهد سوخت شدن سرمایه بسیاری از سرمایه‌گذاران سهام شرکت‌های بی‌کیفیت خواهیم بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
بنظر میاد چیزی گیرت نیامده که اینقدر منفی می بافی