بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
چراغ اول را دو دارویی روشن کردند؛

حرکت «درازک» و «پخش» در مسیر پیش‌بینی‌ها

گزارش عملکرد 3 ماهه نخست «درازک» و «پخش» بر روی کدال نشست که نشانه های مثبت از آن صادر شد.
کد خبر : ۱۹۳۷۸۶

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، دو شرکت دارویی «پخش البرز» و «لابراتوارهای رازک» گزارش 3 ماهه منتهی به خرداد ماه سال 98 را منتشر کردند.

حرکت «درازک» و «پخش» در مسیر پیش‌بینی‌ها

بر این اساس، «لابراتوارهای رازک» در فصل اول سال جاری درآمد فروش محصولات را 71 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر کرد و به رقم 1002 میلیارد ريال دست یافت. این رقم معادل 32 درصد درآمدهای عملیاتی دوره 12 ماهه سال 97 است.

پیش از این، «درازک» برآورد کرده بود در دوره 12 ماهه سال 98 بتواند بیش از 36 میلیون از محصولات خود را به فروش برساند که در 3 ماهه نخست 30 درصد آن محقق شده است.

در نهایت، سود 513 ريالی به ازای هر سهم به بار نشست و رشد 174 درصدی در مقایسه با 3 ماهه اول سال 97 را نشان داد.

در مجموع، عملکرد این شرکت در 3 ماهه نخست مثبت بود و نسبت به سال گذشته به مراتب شرایط بهتری را سپردی کرد و از پیش بینی های سال جاری نیز کمی جلوتر است. بنابراین، می توان انتظار داشت در صورت حرکت با همین فرمان، ارقامی بیش از میزان برآورد شده تحقق یابد.

حرکت «درازک» و «پخش» در مسیر پیش‌بینی‌ها

شرکت «پخش البرز» نیز در 3 ماهه نخست سال جاری به سود هر سهم 147 ريالی دست یافت؛ در حالی که در مدت مشابه سال 97 متحمل زیان 86 ريالی شده بود.

درآمدهای عملیاتی 58 درصد رشد به خود دیده و با کنترل اندک بهای تمام شده توانسته حاشیه سود ناخالص خود را بالا ببرد. در سال گذشته بهای بالای تولید موجب شد تا با اندک هزینه، وارد ناحیه زیان شود.

«پخش» در گزارشات قبلی پیش بینی کرده بود درآمد فروش سال 98 به رقم 23000 میلیارد ريال برسد که در یک فصل از سال، 24 درصد آن را به واقعیت بدل کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر