بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
بازارهای جهانی در ابتدای سال جاری میلادی شاهد کاهش بیشتری در تولید و تقاضا برای سرب حتی نسبت به ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۱۸ بودند. عدم ثبات در بازار و مشخص نشدن نتیجه جنگ‌های تجاری مهم‌ترین عامل کاهش تقاضا برای فلز سرب است.
کد خبر : ۱۹۳۸۵۹

به گزارش بورس نیوز، کاهش تولید و تقاضای انواع کامودیتی‌ها عموما در ماه‌های ابتدایی هر سال میلادی رخ می‌دهد؛ اما بازارهای جهانی در ابتدای سال جاری میلادی شاهد کاهش بیشتری در تولید و تقاضا برای سرب حتی نسبت به ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۱۸ بودند. عدم ثبات در بازار و مشخص نشدن نتیجه جنگ‌های تجاری را باید مهم‌ترین عامل کاهش تقاضا برای این محصول دانست.

بازارهای جهانی در ۳ ماه ابتدایی سال جاری میلادی شاهد کاهش تولید معدنی و فلزی سرب و همچنین شاهد کاهش در تقاضای این محصول بودند.

 براساس گزارش انجمن جهانی سرب و روی در ۳ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۹، یک میلیون و ۱۶۴ هزار تن سرب معدنی در دنیا تولید شد که این رقم نسبت به میزان تولید در ۳ ماه ابتدای سال ۲۰۱۸ کاهش ۶.۴ درصدی داشت. همچنین در ۳ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۹ میزان تولید فلز سرب تصفیه شده به ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن رسید که این رقم نیز نسبت به تولید در ۳ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ کاهش ۱.۸ درصدی را تجربه کرد.

میزان تولید معدنی و تولید و مصرف فلز سرب در ۳ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نشان می دهد که میزان مصرف فلز سرب در ۳ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۹ نسبت به همین زمان در سال قبل با کاهش ۲.۶ درصدی، از ۲ میلیون و ۹۹۱ هزار تن به ۲ میلیون و ۹۱۳ هزار تن رسیده است.

روند تولید معدنی سرب در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نیز بیانگر این است که در هر ۳ ماه ابتدایی سال، میزان تولید معدنی سرب در دنیا نسبت به سال قبل خود کاهش داشته است. همچنین میزان تولید معدنی سرب در ۳ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۹ روند افزایشی را طی کرده است.

میزان تولید و مصرف فلز سرب در ماه مارس، فوریه و ژانویه ۲۰۱۹ و ۲۰۱۸ نشان می دهد که در ماه ژانویه ۲۰۱۹ معادل ۹۷۶ هزار و ۸۰۰ تن فلز سرب در دنیا تولید شد که از این میزان حدود ۵۸ درصد متعلق به چین بود. در ماه فوریه بازارهای دنیا شاهد کاهش تولید فلز سرب بودند که بخش عمده‌ای از این کاهش مربوط به کاهش تولید چین به‌علت تعطیلات سال نو این کشور بود. میزان مصرف فلز سرب نیز در ۳ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۹ روندی مشابه با تولید این فلز در همین سال طی کرد؛ به‌گونه‌ای که میزان مصرف این فلز در ماه فوریه به کمترین رقم خود رسید.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس خانه اقتصاد در گفت‌وگو با بورس‌ نیوز تاکید کرد:

تاثیر افزایش شاخص‌های جهانی فلزات بر بورس/ قدرت گرفتن فلزات تا سال ۲۰۱۸

رئیس خانه اقتصاد در گفت‌وگو با بورس‌ نیوز تاکید کرد:

تاثیر افزایش شاخص‌های جهانی فلزات بر بورس/ قدرت گرفتن فلزات تا سال ۲۰۱۸

ارسال نظر