بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۸:۴۸
مدیر مالی شرکت معدنی املاح ایران :

تحقق بودجه بالاتر از پیش بینی

شرکت معدنی املاح ایران با نزدیک شدن به برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه خود خبر از کسب 145 میلیارد ریال سود عملیاتی واقعی داده است .
کد خبر : ۱۹۴۱۱
بر اساس این گزارش مجید جعفری مدیر مالی شرکت معدنی املاح ایران در گفتگو با بورس نیوز با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت : درآمد حاصل از فروش شرکت بیشتر ناشی از افزایش تولید کارخانه اراک و بخشی هم به علت افزایش نرخ می باشد .
 
وی افزود : علت اصلی افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته نیز ناشی از کرایه حمل ، سوخت و افزایش دستمزد می باشد خصوصاً افزایش قیمت سوخت و کرایه حمل تاثیر بسزایی داشته است .
 
جعفری تصریح کرد : فروش واقعی شرکت در سال مالی منتهی به 87.12.29 در حدود 274 میلیارد ریال می باشد در حالی که بهای تمام شده 118 میلیارد ریال است که این امر کاهش 11 درصدی نسبت بهای تمام شده به فروش خالص در مقایسه با سال گذشته است که در اثر افزایش تولید و ثابت ماندن هزینه ها اتفاق افتاده است .
 
مدیر مالی شرکت معدنی املاح ایران با اشاره به سود واقعی شرکت خاطرنشان کرد : سود واقعی شرکت برای سال 87 معادل 1725 ریال به ازای هر سهم می باشد که تقریباً 0.5 درصد بیشتر از پیش بینی اعلام شده می باشد .
 
جعفری در پایان یادآور شد : پیشنهاد تقسیم سود هیات مدیره به مجمع 80 درصد است ولی معمولاً در مجامع شرکت صاحبان سهام اقدام به تقسیم 95 درصدی سود می کنند و این مشکلی است که سبب کمبود نقدینگی در شرکت می شود چرا که به علت برخی مشکلات در حال حاضر تسهیلات به شرکت ارائه نمی شود و تقسیم بالای سود نیز باعث می شود که در دراز مدت شرکت با مشکل جدی روبرو شود و این در حالیست که اگر ما در طول 20 سال اخیر تنها 60 درصد سود تقسیم می کردیم هم اکنون می توانستیم حجم کار خود را 20 برابر فعالیت فعلی نماییم .
اشتراک گذاری :
ارسال نظر