بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۱
کد خبر : ۱۹۴۳۵

پرداخت حق ديه مساوي به زنان و مردان، ميزان حق خسارات پرداختي را 12 درصد افزايش داده است.

محمدعلي عيلپور ـ مديرعامل بيمه آسيا ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: پرداخت حق ديه مساوي حتي در صورت دريافت هشت درصد حق بيمه اضافه به شركت‌هاي بيمه فشار زيادي وارد مي‌آورد چه برسد به اينكه در حال حاضر دريافت اين هشت درصد هم متوقف شده است و همين مساله فشار مضاعفي را به شركت‌هاي بيمه وارد مي‌كند.

وي افزود: رشته بيمه شخص ثالث يكي از حوزه‌هاي زيان‌ده بيمه بود و همچنان نيز هست اين در حالي است كه شرايط جديد، زياندهي اين رشته‌ بيمه‌اي را مضاعف كرده است.

اين فعال صنعت بيمه با اشاره به لزوم تسريع خصوصي سازي در صنعت بيمه گفت: با توجه به آمادگي شركت‌هاي بيمه دولتي و سازمان خصوصي سازي بايد هر چه سريعتر زمينه واگذاري بيمه را در بورس فراهم كنند چرا كه به طور قطع سودآوري فعاليت‌هاي خصوصي در بيمه بيشتر از دولتي خواهد بود.

مديرعامل بيمه آسيا افزود: در سال گذشته تمام تمهيدات لازم را براي ورود به حوزه خصوصي آماده كرده‌ايم به گونه‌اي به محض حصول زمينه‌هاي لازم و اعلام مسئولان خصوصي سازي ظرف دو هفته آماده واگذاري هستيم.

وي در مورد تمهيدات انديشيده شده گفت: براي واگذاري شركت و از آن مهمتر فعاليت در قالب يك بنگاه‌ خصوصي، زيرساخت‌هايي لازم است كه تمام آنها را خصوصا در مورد زيرساخت‌هاي مالي فراهم آورده شده است.

عليپور با اشاره به برنامه‌ريزي‌ براي واگذاري شركت در پايان سال 87 گفت: فضاي عمومي بورس و نبود كشش‌ لازم در بازار سرمايه عرضه‌ سهام بيمه آسيا را به تعويق انداخت و در سال جاري نيز مترصد فرصت مناسب هستيم.

وي تاكيد كرد: از ميان سه شركت بيمه دولتي در آستانه واگذاري، بيمه آسيا بيشترين آمادگي را براي عرضه در بورس داراست.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر