بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۹
کد خبر : ۲۲۵۴۳
نرخ انواع آهن وميلگرد در بازار نسبت به سال گذشته بين 65 تا 60 درصد كاهش يافته است.

محمد آزاد رييس اتحاديه آهن فروشان در گفت و گو با خبرنگار موج با اعلام اين مطلب اظهار داشت:نرخ هر كيلو آهن در سال گذشته بين 1هزار و 350 تا 1هزار و 400 تومان بود.

وي با بيان اين مطلب كه ركود شديدي بر بازار آهن حكم فرماست، تصريح كرد:قيمت آهن در سال جاري با كاهش بين 60 تا65 درصدي نسبت به سال گذشته به كيلويي 600 تا 650 تومان رسيده است.

آزاد با اشاره به كاهش قيمت در بازار آهن گفت:نرخ آهن در هفته جاري نسبت هفته گذشته كيلويي 40 تومان كاهش يافته است. 

وي با اشاره به آغاز فصل ساخت وساز در كشورافزود::در حال حاضر شاهد ركود شديد در بازار مسكن هستيم.

رييس اتحاديه آهن فروشان از ركود در بازار ساخت وساز مسكن و افزايش عرضه نسبت به تقاضا به عنوان عوامل ايجاد كاهش قيمت و ركود در بازار آهن ياد كرد.

آزاد با بيان اين مطلب كه وزارت صنايع و معادن به دنبال اعلام جشن خودكفايي فولاد است،‌اذعان داشت:اگر ما به واقع در توليد آهن خودكفا شده باشيم بايد وزارت صنايع به دنبال رهكاري براي فروش آهن هاي توليد شده ،‌بنمايد.

وي تصريح كرد:بايد ديد كه آيا به واقع توليد كنندگان نيز از برگزاري جشن خودكفايي آهن راضي هستند يا خير.

اين فعال اقتصادي با تاكيد بر ضرورت رفع ركود از بازار آهن تصريح كرد:اگر دولت ساخت و ساز طرح هاي عمراني و مسكن مهر را آغاز نكند، بازار آهن همچنان در ركود باقي خواهد ماند.

آزاد خاطرنشان كرد:با توجه به كاهش شديد قيمت مسكن در كشور، ساخت وساز براي بخش خصوصي مقرون به صرفه نيست بنابراين ايجاد رونق در بازار آهن فروشان در گرو آغاز طرح هاي عمراني دولتي است.

رييس اتحاديه آهن فروشان متذكر شد:ادامه وضعيت ركود در بازار آهن فروشان ،صرفا به زيان توزيع كنندگان نيست بلكه موجب زياندهي واحدهاي توليدي نيز خواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر