بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۵
در پی رفع اتهام دستکاری قیمت سهام از شرکت مهر اقتصاد ایرانیان :

مسئولین توسعه صنعتی ایران به سازمان بورس فرا خوانده می شوند

در حال حاضر مسئولین سازمان بورس در پی بررسی این رخداد بوده و به احتمال زیاد مسئولین شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی باید نسبت به این اقدام طی روز های آینده به سازمان بورس پاسخ دهند.
کد خبر : ۲۳۳۶۶

بازار سرمایه کشور این روز ها حالت گاوی به خود گرفته است و در بازار گاوی کسی به دنبال تحلیل و مقدار سود شرکتها نیست ولی اگر چه در چنین بازاری ما شاهد رشد قیمت سهام شرکتها هستیم اما با توجه به ریسک بالای موجود در این بازار همیشه عده ای قربانی می شوند و سرمایه گذاران باید نسبت به این موضوع تأمل بیشتری نمایند.

نیک رفتار کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفتگو با خبر نگار بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت : با توجه به کاهش بیش از حد قیمت سهام اغلب شرکتها و نیز مثبت شدن آینده اقتصادی کشور و جهان که رشد قیمت مواد اولیه و نفت را نیز در پی داشت سرمایه گذاران به سمت بازار سرمایه هجوم آوردند و این بازار را مناسب تر از بازار های موازی با آن جهت کسب سود دانستند .

وی در خصوص افزایش غیر منطقی سهام برخی شرکتها عنوان کرد : طی هفته های اخیر سهام برخی شرکتها همانند توسعه معادن روی ایران و زیر مجموعه این شرکت صرفاً تحت تأثیر یک شایعه شاهد افزایش قیمت و بازدهی های غیر منطقی بودند که در ابتدا این افزایش قیمت های تصنعی را به سهامدار عمده این شرکتها یعنی مهراقتصاد ایرانیان نسبت دادند . 

اما پس از تحقیق و بررسی های فراوان مشخص شد که در این مسئله شرکت مذکور هیچ دخالتی نداشته و مقصر اصلی شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران است چراکه خود این شرکت نیز طی ماه گذشته علی رغم اعلام تعدیل منفی 60 درصدی سود با بازدهی مثبت 30 درصدی روبرو شد .

نیک رفتار ادمه داد :در حال حاضر مسئولین سازمان بورس در پی بررسی این رخداد بوده و به احتمال زیاد مسئولین شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی باید نسبت به این اقدام طی روز های آینده به سازمان بورس پاسخ دهند.

این کارشناسان ارشد بازار سرمایه در پایان گفتگوی خود خاطر نشان کرد : با توجه به معامله بلوکی چند شرکت همانند حفاری شمال ، ماشین سازی اراک و مخابرات طی ماه های آینده این احتمال وجود دارد که روند کنونی و مثبت شاخص های بورس تا 4 ماه آینده ادامه دار باشد .


اشتراک گذاری :
ارسال نظر