بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۳
کد خبر : ۲۳۴۳۰
بنا به گزارش بورس نیوز به نقل از ایرنا؛ مديرعامل شرکت صنعتي دريايي ايران (صدرا) با تاکيد بر برنامه ريزي هاي بلندمدت براي حل مشکلات اين شرکت نسبت به احتمال رشد حبابي سهام صدرا در نتيجه بورس بازي برخي افراد هشدار داد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي شرکت صدار، "حبيب جديدي" گفت: اين شرکت با حدود 100 ميليارد تومان بدهي انباشته و 700 ميليارد تومان بدهي تسهيلاتي به موسسات مالي به قرارگاه خاتم الانبيا منتقل شده است و ساماندهي وضعيت اين شرکت حداقل دو تا سه سال زمان نياز دارد. 

وي تاکيد کرد: بعد از انتقال سهام صدرا به قرارگاه، هرچند برنامه ريزي و پيگيري براي حل مشکلات در حال انجام است ولي تاکنون پروژه جديدي گرفته نشده و هنوز اتفاق مثبتي در زمينه فعاليت هاي شرکت رخ نداده است. 

به گفته وي، تاخير در اجراي طرح هاي مختلف هزينه هاي سربار سنگين بر اين شرکت تحميل کرده است و هزينه تسهيلات دريافتي شرکت به بيش از 40 ميليارد تومان در سال بالغ مي شود. 

جديدي تاخير در اجراي طرح هاي مختلف را از جمله دلايل مهم زياندهي شرکت صدرا خواند و برنامه هاي مديريت جديد در ساماندهي اين شرکت را تشريح کرد. 

وي به تاثير عوامل دروني شرکت و مسايل بروني در تاخير اجراي طرح ها تاکيد کرد و گفت: 
مديريت جديد ضمن سازماندهي شرکت تلاش دارد با ارزيابي واقع بينانه از روند اجراي طرح ها نسبت به قيمت گذاري طرح و مشارکت در مناقصه ها اقدام کند. 

وي با اشاره به توانمندي هاي گسترده شرکت صدرا در توليد سازه هاي دريايي، کشتي سازي و تعمير کشتي و شناورهاي مختلف، صدرا را سرمايه ملي خواند و برلزوم حمايت همه جانبه از اين شرکت تاکيد کرد. 

جديدي خريد سهام عمده و مديريتي شرکت صدرا توسط قرارگاه خاتم الانبيا را يک حرکت ملي در راستاي نجات اين شرکت خواند و گفت: مديريت جديد براي خارج ساختن شرکت صدرا از وضعيت بحراني برنامه ريزي کرده است اما نبايد انتظار حل کليه مشکلات درکوتاه مدت را داشت. 

مديرعامل اين شرکت توليدي برنامه هاي دولت براي انجام بيش از 100 ميليارد دلارسرمايه گذاري در بخش نفت و گاز را فرصت مناسبي براي توسعه صنايع دريايي کشور دانست. 
وي گفت: انجام اين مقدار سرمايه گذاري در بخش نفت و گاز نياز به برنامه ريزي براي توسعه ناوگان حمل و نقل دريايي دارد که در اين زمينه شرکت صدرا با توان ساخت کشتي هاي اقيانوس پيما با کاربري هاي مختلف از پتانسيل لازم براي تامين بخش مهمي از نياز کشور برخوردار است. 

براساس اين گزارش، ارزش سهام شرکت صدرا در اولين روز گشايش آن در بازار سهام تهران در روز سه شنبه سوم شهريورماه از 1870 ريال بود که اکنون به 3060 ريال رسيده است. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر