بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۲
کد خبر : ۲۵۸۲۰
مديرعامل بيمه دانا گفت: امکان واگذاري تا 20 درصد از سهام بيمه دانا در روز عرضه اوليه وجود دارد.

"هادي اويارحسين" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا،‌ با اشاره به پذيرش شرکت بيمه دانا در بورس و اوراق بهادار، ‌اظهار داشت: کارشناساني از مديريت شرکت بورس در بيمه دانا مستقر شده اند تا مراحل پاياني را انجام داده و واگذاري سهام اين شرکت انجام شود. 
وي تصريح کرد: هرچند براساس پيش بيني ها 10 درصد از سهام بيمه دانا همانند بيمه البرز در بورس عرضه خواهد شد اما ميزان عرضه سهام اين شرکت تا 20 درصد مي تواند ادامه يابد. 

اويارحسين گفت: تاکنون 39 درصد از سهام بيمه دانا بابت رد ديون واگذار شده و پنج درصد نيز براي کارکنان در نظر گرفته شده است. 

مديرعامل بيمه دانا با بيان آنکه سهام شرکت بيمه دانا توسط شرکت تامين سرمايه امين قيمت گذاري خواهد شد، ‌اظهار داشت:‌ اين شرکت پس از برگزاري جلسات با مسئولان سازمان خصوصي سازي قيمت نهايي را مشخص خواهد کرد. 

وي افزود: بيمه دانا براساس سياست‌هاي کلي اصل 44 قانون اساسي در فهرست واگذاري ‌ها قرار گرفت که بزودي در بورس عرضه خواهد شد. 

وي ترکيب پرتفوي مناسب (عمليات بيمه‌گري) و سود حاصل از عمليات سرمايه‌گذاري را منابع سودآوري شرکت‌هاي بيمه اي اعلام کرد و افزود: بيمه دانا در طول سه سال گذشته توانسته است بيمه نامه‌هايي که نسبت خسارت زيادي دارند را از 39/95 درصد به حدود 25 درصد کاهش دهد که اين امر باعث ترکيب مناسب پرتفوي اين شرکت شده است. 

اويارحسين درباره دارايي‌هاي بيمه دانا، گفت: در طول دو سال اخير تمام اموال اين شرکت از سازمان‌ها و ارگان‌هاي ديگر پس گرفته شده به طوري که سند يک ملک بزرگ پس از 20 سال به نام اين بيمه شده است. 

مديرعامل بيمه دانا درباره افزايش سرمايه اين شرکت، گفت: پس از واگذاري، در مجمع فوق العاده شرکت، سرمايه اين بيمه از 10 ميليارد و 500 ميليون تومان به 40 ميليارد تومان افزايش خواهد يافت. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر