بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
ارزش بیت‌کوین در ۶ ماه گذشته بین قیمت ۱۵هزار و۷۰۰ تا ۲۱هزار و ۳۰۰ دلار تثبیت شده است.
کد خبر : ۲۶۶۴۸۳

تثبیت قیمت بیت کوین بین ۱۵ هزار تا ۲۱ هزار دلار

بورس نیوز: ارزش بیت‌کوین در ۶ ماه گذشته بین قیمت ۱۵هزار و۷۰۰ تا ۲۱هزار و ۳۰۰ دلار تثبیت شده است. ارز دیجیتال برتر در چند روز گذشته توانست مقاومت قوی ۲۱هزار و ۳۰۰ دلار را بشکند و به قیمت ۲۳هزار و ۱۰۰ دلار برسد. این افزایش قیمت‌ها از ابتدای سال ۲۰۲۳ به صورت روزانه اتفاق افتاده است، زیرا ارز‌های دیجیتال برای بازگشت به روند صعودی خود آماده می‌شوند.

سال ۲۰۲۲ سال بدی برای ارز‌های دیجیتال بود. میانگین ضرر در توکن‌های فردی حدود ۷۰ درصد در سراسر بازار کریپتو بود. با این حال، سال ۲۰۲۳ تاکنون امیدوارکننده به نظر می‌رسد. اگر بیت‌کوین با چنین سرعتی به افزایش خود ادامه دهد، به راحتی می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بیت‌کوین به قیمت بالای تاریخ قبلی خود یعنی حدود ۶۹هزار و ۷۰۰ دلار برسد و حتی آن را به سمت قیمت ۱۰۰ هزار دلار بشکند.

در سال ۲۰۲۱، بیت‌کوین توانست در عرض پنج تا شش ماه از قیمت ۱۶هزار دلار به ۶۵هزار دلار افزایش یابد. انتظار اینکه بیت‌کوین امسال نیز همین کار را انجام دهد کاملا دور از انتظار نیست، زیرا سال ۲۰۲۱ بسیار شبیه به سال ۲۰۲۳ آغاز شد.

بیت‌کوین همچنان ۴۲ درصد بر بازار تسلط دارد. به این معنی که وقتی بیت‌کوین بالا می‌رود، کل بازار صعود می‌کند و بالعکس. اگر بیت‌کوین بالا برود به این معنی است که کاردانو نیز می‌تواند همین کار را در روند صعودی آینده انجام دهد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۱.۰۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۲۷ درصد کمتر شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر