بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۴
مهندس نعمت اله پوستين دوز اعلام كرد : شركت سايپا با هدف اطلاع رساني شفاف در مورد عملكرد سايپا و وضعيت سهام اين گروه صنعتي ، تالار گفت وگو وتبادل انديشه ها ايجاد مي كند.
کد خبر : ۲۹۸۷۵

مهندس نعمت اله پوستين دوز اعلام كرد: شركت سايپا با هدف اطلاع رساني شفاف در مورد عملكرد سايپا و وضعيت سهام اين گروه صنعتي، تالار گفت وگو وتبادل انديشه ها ايجاد مي كند.

به گزارش بورس نیوز به نقل از  ستاد خبري ،مدير عامل گروه خودرو سازي سايپا در نشست مديران اين گروه با تعدادي ازنمايندگان مجلس ،مديران و فعالان بازار سرمايه و شركت هاي كارگزاري افزود:براي آگاهي از نقطه نظرات فعالان بازار سرمايه وانتقال اطلاعات مورد نياز مردم ،‌سرمايه گذاران و كارگزاري هاي بورس به فعالان بازار سرمايه وهمچنين شفاف سازي و جلب اعتماد و اطمينان از آينده سهام سايپا اين تالار راه اندازي مي شود .

وي ادامه داد : در نظر داريم علاوه بر نشست هاي فصلي با فعالان و مديران بازار سهام ،‌ زمينه بحث و تبادل نظر بين مديران سايپا با شركت هاي كارگزاري و مديران فعال بازار سرمايه را به طور مستمر فراهم سازيم و از طريق بازديد مديران وفعالان بازار سرمايه از خطوط توليد ،‌سازمان هاي زير مجموعه سايپا ،‌و ساختار مالي و اداري و توليدي شركت و سايت هاي توليد خودرو ، اطلاعات كاملي از عملكرد،‌فروش ،‌و برنامه هاي آينده گروه سايپا به دست آورند واز اين طريق بتوانند اطمينان مردم وصاحبان سهام را افزايش دهند .

وي ادامه داد :‌در نظر داريم تا فرصتي و فضايي را از طريق تالار گفت و گو و تبادل انديشه ها ايجاد كنيم تا از نظر دانشگاهيان ،‌ بازار سرمايه ،‌اساتيد و اصحاب رسانه استفاده كنيم و نشست هاي تخصصي داشته باشيم و با تعاطي افكار از تحولات و انتظارات بازار سرمايه آگاه شويم .

پوستين دوز تاكيد كرد: با اين روش بايد باور صنعتي شدن را تقويت كنيم و صاحبان سهام ومالكان سايپا را نيز در اعتقاد و باور و حركت خود شريك كنيم .

وي افزود:پس از تصويب قانون خودرو در سال 1373 شركت سايپا تبديل به يك شركت بزرگ و مطرح خودروسازي و پس از آن تبديل به هلدينگ و گروه صنعتي شد و تمام شركت هاي مجموعه ساز وقطعه ساز زير مجموعه دو گروه بزرگ خودروسازي سايپا و ايران خودرو شدند.

وي ادامه داد : بعد از تشكيل زنجيره ارزش ،‌كارخانه مونتاژكاري سايپا ابتدا به يك شركت توليد خودرو و پس از آن به يك گروه صنعتي تبديل شد و سازمان هاي توسعه اي قبل و بعد از مرحله توليد و مونتاژ شكل گرفتند . به عبارت ديگر از مجموعه ها و سازمان هاي طراحي و تحقيق و توسعه ،‌قطعه سازي و مجموعه سازي تا كارخانه مونتاژ ،‌خط توليد ، سايت هاي خارج و داخل كشور تا شبكه گسترده خدمات پس از فروش را در مجموعه گروه صنعتي سايپا شاهد هستيم .

مديرعامل سايپا گفت : اين مجموعه بزرگ صنعتي در گوشه و كنار كشور زنجيره ارزش صنعت خودرو را شكل داده و در نقاط مختلف و شهرهاي كوچك نيز شاهد ايجاد شركت هاي قطعه سازي ،‌نمايندگي هاي فروش ، فروشگاه ها و مراكز تعميراتي و خدمات پس از فروش هستيم وعلاوه بر اشتغال وسيع و سرمايه گذاري هاي بزرگ بخش خصوصي ،‌ ارزش افزوده و توليد صنعتي را افزايش داده ايم و سهم صنعت خودرو در بخش صنعت و توليد ناخالص داخلي افزايش زيادي داشته است .

وي ادامه داد : در حال حاضر تعامل و همكاري بزرگي بين كارخانه هاي گروه سايپا با قطعه سازي ها ومراكز تعميراتي و نمايندگي ها ايجاد شده است و حتي همكاري گروه سايپا با بازار سرمايه،‌بازارهاي مالي ،‌شبكه هاي مالي و اعتباري و شركت هاي ليزينگ و ساير بخش هاي اقتصاد كشور از دولتي گرفته تا بخش خصوصي گسترش يافته و در آينده شاهد توسعه وسيع آن خواهيم بود .

پوستين دوز در بخش ديگري از سخنان خود گفت : اگر حداقل قيمت سهام شركت هاي صنعتي و عضو بورس 100 تا 1000 تومان هم باشد مي توانيم همه مردم از گروه هاي كم درآمد گرفته تا شبكه هاي مالي وشركت هاي سرمايه گذاري را به تعامل و همكاري با گروه سايپا و سازمان بورس دعوت كنيم و همه مردم به مجموعه سايپا وشركت هاي عضو بورس احساس تعلق داشته باشند وخود را مالك گروه سايپا بدانند و در توسعه شركت ما را ياري دهند تا سود آوري و عملكرد و نقش آن دراقتصاد كشور افزايش يابد.

دولت به اقتضاي وظايف حاكميتي خود از صنعت خودرو دفاع خواهد كرد

مهندس پوستين دوز در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ضرورت تعيين تعرفه واردات خودرو متناسب با سهم ونقش صنعت خودرو در اشتغال و ارزش افزوده صنعتي كشور گفت : صنعت خودرو يك صنعت ملي است و پيشتاز تحولات صنعتي واقتصادي كشور است و به خاطر نقشي كه در تحولات صنعتي و ايجاد اشتغال وارزش افزوده صنعتي دارد و درگوشه و كنار كشور به افزايش سرمايه گذاري ها و اشتغال وگردش سرمايه و بهبود خانوارها منجر شده است بايد مورد توجه مردم و دولت باشد .

وي بااشاره به تحولات اقتصادي سال 89 به عنوان يك مقطع حساس در تاريخ اقتصادي كشور افزود: در سال آينده با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها و تحولات آن انتظار اين است كه دولت و مجلس از طريق تعيين تعرفه واردات متناسب از عملكرد و نقش صنعت كشور و آينده آن حمايت كند.

وي ادامه داد : در حمايت از صنعت و اشتغال كشور و‌آينده صنعت خودرو بايد چشم ها را بشوريم و با نگاه و اعتقاد و باور نو به حركت صنعتي كشور اعتقاد داشته باشيم و مديران و تلاش گران صنعتي را حمايت كنيم و باور كنيم كه علاوه بر افزايش ظرفيت توليد صنعت كشور ،‌استانداردها و كيفيت نيز بهبود داشته و توان رقابت با محصولات شركت هاي مطرح جهان افزايش يافته است و با حمايت از توليد ملي بايد فرصت هاي جديد و ظرفيت هاي ايجاد شده را تقويت كنيم .

كميسيون صنايع ومعادن مجلس:نمايندگان در صحن علني مجلس تعرفه واردات خودرو را بالاتر از 70 درصد تصويب مي كنند

مهندس هاشمي رييس كميسيون صنايع ومعادن مجلس در سخنان خود با اشاره به ضرورت حمايت از صنعت خودرو در سال 89 و در شرايط اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها تصريح كرد : نمايندگان مجلس اعتقاد دارند كه صنعت خودروقلب توسعه صنعتي كشور و پيشتاز اقتصاد كشور است و به خاطر نقشي كه در اشتغال و ارزش افزوده و رشد اقتصادي و سرمايه گذاري ها دارد بايد مورد حمايت باشد . براين اساس ،‌همان طور كه در سال هاي قبل شاهد بوديم در صحن علني مجلس ،‌نرخ تعرفه واردات خودرو بالاتر از 70 درصد مورد نظر كميسيون تلفيق و دولت خواهد بود .

وي افزود : در سال هاي قبل نيز نرخ تعرفه واردات خودرو در لايحه دولت و مصوبات كميسيون تلفيق كاهش يافته بود اما اكثريت نمايندگان مجلس در صحن علني و هنگام بررسي جزئيات بودجه ،‌تعرفه واردات خودرو را معادل 90 درصد تصويب كردند تا از ظرفيت ها و فرصت هاي موجود براي توسعه صنعت خودرو و اشتغال و سرمايه گذاري ها و ارزش افزوده عظيم آن حمايت شود .

و ي تاكيد كرد: حمايت از صنعت خودرو يك وظيفه ملي است و با توجه به شرايط كشور در سال 89 كه يك جراحي بزرگ در اقتصاد را شاهد خواهيم بود ضرورت دارد كه حساس تر برخورد كنيم .

وي تصريح كرد : دولت ومجلس موظفند كه در شرايط اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها و تحولات آن طوري عمل كنند كه از صنعت كشور وبه خصوص صنعت خودرو در شرايط افزايش تورم و هزينه هاي توليد وموج واردات ، از صنعت داخلي صيانت كنند.زيراسال 89 سال استثناي تاريخ اقتصادي كشور است و تعرفه ها بايد به گونه اي باشد كه توليد و اشتغال داخلي لطمه نخورد.

وي افزود : اگر چه به كاهش تدريجي تعرفه ها در برنامه پنجم اعتقاد داريم تا قدرت رقابتي صنعت افزايش يابد و كيفيت و بهره وري بالا برود اما به خاطر پيچيدگي سال 89 بايد استثنا قائل شويم و در اين سال به فكر حمايت و صيانت از توليد ملي باشيم.

وي گفت :‌در رسانه ها و راديو و تلويزيون بحث مردم حمايت از صنعت و صنعت خودرو است و به خاطر نقش اين صنعت در حمل ونقل ،‌محيط زيست ،‌قيمت ها و مصرف سوخت بايد به گونه اي عمل شود كه انتظارات مردم برآورده شود و در 5 سال آينده شاهد حمايت از صنعت در شرايط اجراي هدفمند كردن يارانه ها باشيم و كيفيت به طور مستمر بهبود يابد..

هاشمي ابراز اميدواري كرد: با كمك و مشاوره خارجي، خودروسازان داخلي بايد محصولات خود را با كيفيت قابل قبول در منطقه و سطح دنيا عرضه كنند؛ در عين حال با طرفين خارجي مراودات و مشاركت‌هاي خود را گسترش بدهند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر