بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۵
به دلیل شناخت بازار برند خاص شرکت ( NILZ ) و توان تولید سرب و با خلوص 99.99 درصد و نقره با خلوص 99.5 درصد شرکت در بازار محصولات تولیدی شمش و سرب و روی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و در صورت افزایش تولید و استفاده از ظرفیت کامل عملی خود به نظر می رسد کمتر شرکت تولیدی توان رقابت با شرکت را در این زمینه داشته باشند.
کد خبر : ۳۱۴۳۶

جلسه مجمع عادی بطور سالیانه شرکت ملی سرب و روی ایران ( سهامی عام) در محل سالن فرهنگی ورزش تلاش رأس ساعت 14:30 مورخ 89.2.12 با حضور 90 درصد سهامداران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز؛ ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای مهندس حقانی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان فروزنده و حاج نایبی و با دبیری آقای ولی نادیز کامل شد و آقای خسرو شاهی نیز به عنوان مدیر عامل در جلسه حضور داشتند . پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای خسرو شاهی مدیر عامل شرکت تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی شرکت

2- انتخاب موسسه حسابرسی بهمند به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

3- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار


پیام هیأت مدیره شرکت به مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام :

 سهامدار گرامی   

با سپاس بیکران به درگاه ایزد متعال و ضمن عرض خیر مقدم به حضور کلیه سهامداران   محترم حاضر در جلسه  عمومی چنانچه استحضار دارید به دلیل افت  شدید  قیمتهای  جهانی سرب و  روی کارخانه های سرب و روی شرکت  عملاً  در نیمه دوم  سال  1387 به تعطیلی  کامل کشیده شد و شرکت  با بحرانهای  کارگری  مواجه گردید که موجب اخراج و تعدیل  اکثریت  قریب  به اتفاق  پرسنل  و کارگران  قرار دادی گردید .

با همت و تلاش  بکارگرفته شده کارخانه سرب شرکت در سوم خردادماه  سال 1388  پس از هفت ماه توقف کامل  ( علیرغم عدم  وجود نقدینگی در شرکت و برآورد هزینه راه  اندازی مجدد به  میزان   16.500.000.000  ریال  توسط  کارشناسان  ) با صرف هزینه  های بسیار جزیی مجدداً  راه اندازی  گردید و با افت و خیزهایی به حمدالله  توانست تا پایان سال به  فعالیت خود  ادامه دهد ، افزایش در تولید شمش سرب  بمیزان  41 درصد  و شمش  نقره به میزان 53 درصد نسبت به سال 1387 و کسب درآمد   قابل توجه در سال  مالی  مورد گزارش  حاصل   فعالیت ده ماهه  کارخانه سرب می باشد .

 به دلیل شناخت بازار  برند خاص شرکت  ( NILZ )  و توان تولید  سرب و با خلوص  99.99 درصد و نقره با خلوص 99.5 درصد شرکت در بازار محصولات تولیدی شمش و سرب و روی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و در صورت افزایش تولید و استفاده از ظرفیت  کامل عملی  خود به نظر می رسد کمتر شرکت تولیدی  توان رقابت با شرکت  را در این زمینه داشته باشند.

  در همین راستا استراتژی شرکت بر این امر استوار  است که  با تمهیداتی  که اندیشیده   است ،   در سال  مالی آتی  از  حداکثر ظرفیت  تولیدی کارنجات سرب و روی  شرکت  بهره   برداری  نماید  و علاوه بر  آن راه اندازی  مجدد کارخانه  روی در دستور کار قرار گرفته و از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری  ، کار خانه روی هم   شروع به  فعالیت مجدد نموده است  .

  شایان ذکر است که بودجه پیش بینی  سال 1388  با فرض توقف  مطلق  کارخانجات تهیه  شده بود ، در حالیکه  علیرغم همه مشکلات و ناملایمات ، با همت مدیریت و پرسنل پر تلاش  شرکت تا پایان سال  1388  تولیدات در خور توجهی صورت گرفته  است ، با این  وصف در پیش بینی  بودجه  سال جاری  در مجموع  تولید حدود 25.000 تن شمش سرب و روی   در نظر گرفته شده است که امید است  علاوه بر تحقق  میزان پیش بینی شده  ، شاهد  مقادیر  تولید  بیش از  میزان پیش بینی  شده نیز باشیم .

با اقدامات صورت  گرفته اکثریت بدهیها  و تعهدات شرکت  خصوصاً  بدیه به  سیستم بانکی  و بدهیهای بیمه و مالیات سنوات گذشته  تعیین تکلیف  گردیده  و در حال  پرداخت اقساط  می باشیم  و از این بابت  خطر عمده ای که شرکت را تهدید نمی نماید  هر چند مواردی  از گذشته شرکت و فعالیت مدیران سابق  باقی مانده است   که در حال  پیگیری  و حل و فصل   میباشد با این  اوصاف  شرکت از وضعیت بحران  عبور  کرده  و به  وضعیت تعادل رسیده است.

از اقدامات  شاخص مدیریت شرکت در سال مالی  مورد گزارش  می توان   به تلاشهای  وافر  و پیگیریهای  مجدانه ای ، که جهت همراه نبودن مدیران ارشد استانی  با مجموعه مدیریت شرکت صورت گرفت ، اشاره داشت که  ماحصل آن اخذ مجوزهای لازم از مراجع قانونی  ذیربط برای تغییر کاربری اراضی متعلق به شرکت می باشد . بدیهی  است در صورت انجام   طرح تغییر کاربری  ، ارزش  ریالی زمینهای  موجود  طبق  نظر کارشناسان امر از رشد قابل توجهی  برخوردار خواهد شد و سود سر شاری را عاید شرکت خواهد نمود . 

همچنین در سال مالی 1388 با پیگیریهای صورت گرفته نسبت به تملک 150 هکتار از اراضی  منابع طبیعی واقع در اتوبان زنجان به تبریز  اقدام شده است که این میزان به 1150  هکتار قابل افزایش می باشد زمین مذکر جهت احداث کارخانجات جدید سرب به شرکت واگذار می گردد . 

در نهایت این امید را داریم که سهامداران محترم با حمایتهای خود یاریگر مدیران منتخب خود در پیشبرد اهداف شرکت باشند تا با عنایات حق تعالی بتوانیم شرکت را از وضعیت زیاندهی خارج نموده و حداکثر سود مورد انتظار سهامداران را بدست آوریم . 



 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر