بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۴
مدیر مالی نورد و قطعات فولادی عنوان کرد :

تغییر شیفت کارگران بدلیل قطع مکرر برق

رحی را مبنی بر ایجاد و بهره برداری از خط تولید ورق عریض با ظرفیت 300 هزار تنی برای بررسی و تأیید به بورس فرستا ده ایم که افزایش سرمایه ای 15میلیارد تومانی را می طلبد که براین اساس در صورت آغاز این پروژه ظرف حداقل 24 ماه به بهره برداری کامل خواهد رسید .
کد خبر : ۳۳۳۹۹

شرکت نورد و تولید قطعات فولادی با سابقه ای 18 ساله در بورس اوراق بهادار از ابتدای امسال طی 23 روز معاملاتی 3.69 درصد بازدهی مثبت را تا تاریخ 89.03.28 برای سهامداران خود به ارمغان آورد .

براساس گزارش بورس نیوز ؛ شرکت نورد و تولید قطعات فولادی سود هر سهم پس از کسر مالیات خود را با سرمایه 48 میلیارد ريالی برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 89 مبلغ 198 ريال به طور خالص پیش بینی نموده که نسبت به سال مالی گذشته از کاهش محسوسی برخوردار است .

در این راستا رضا شهرستانی مدیرمالی شرکت نورد و تولید قطعات فولادی در گفتگویی با خبرنگار بورس نیوز با تبیین استراتژی این شرکت در دستیابی به EPS پیش بینی شده در بودجه سال مالی 89 اظهار داشت : با ارزیابی روند قیمت های جهانی فلزات اساسی و تأثیر هزینه های جاری شرکت در صورت های مالی ، پیش بینی سود در بودجه سال مالی جاری با رقمی متعادل و مناسبی پیش بینی شده است .

وی ادامه داد : در حال حاضر شرکت نورد و تولید قطعات فولادی در خصوص اثرات آزاد سازی حامل های انرژی و تأثیر آن در بودجه پیش بینی شده دچار ابهام بوده و علاوه بر این سیاست دولت مبنی بر عدم افزایش قیمت فولاد داخلی علیرغم افزایش قیمت های جهانی باعث شده تا پیش بینی سود هر سهم این شرکت از رقمی محافظه کارانه برخوردار باشد .

مدیر مالی شرکت نورد و تولید قطعات فولادی با اذعان به اینکه سود هر سهم سال مالی گذشته این شرکت در نیمه دوم سال گذشته با رقم 126 ريال پیش بینی شده بود که با توجه به افزایش قیمت محصولات تولیدی و همچنین برگشت ذخایر دیده شده از بابت پرداخت بدهی ها در سود انباشته شرکت در نهایت مبلغ 289 ريال سود به ازای هر سهم به طور خالص در صورت های مالی حسابرسی شده شرکت محقق شده است .

وی در این راستا با اشاره به برگزاری مجمع عادی سالیانه شرکت نورد و تولید قطعات فولادی در تاریخ 31 تیرماه جاری تصریح کرد : با توجه به تحقق بیش از 100 درصدی سود سال مالی گذشته ، پیش بینی می شود به ازای هر سهم حدود 10 تومان سود جهت تقسیم میان سهامداران در مجمع پیشنهاد شود .

شهرستانی کشور عراق را به عنوان بازار هدف صادرات محصولات تولیدی شرکت نورد و تولید قطعات فولادی اعلام کرد و در ارتباط با طرح توسعه ای این شرکت افزود : طرحی را مبنی بر ایجاد و بهره برداری از خط تولید ورق عریض با ظرفیت 300 هزار تنی برای بررسی و تأیید به بورس فرستا ده ایم که افزایش سرمایه ای 15میلیارد تومانی را می طلبد که براین اساس در صورت آغاز این پروژه ظرف حداقل 24 ماه به بهره برداری کامل خواهد رسید .

وی در ادامه از کاهش ساعات خطوط تولیدی و تغییر شیفت های کارگران این شرکت و به تبع آن احتمال کاهش مقدار تولید به بهانه صرفه جویی در مصرف برق خبر داد و با ابراز نارضایتی از این امر گفت : از 18 تیرماه جاری شیفت کاری کارگران این شرکت از 3 به 2 تغییر یافته که در صورت ادامه یافتن آن لطمات جدی به تولید و فروش شرکت وارد خواهد آمد .

این مقام مسئول در شرکت نورد و تولید قطعات فولادی با اشارده به روند افزاشی قیمت های جهانی فولاد از به صرفه نبودن واردات آن در کشور تأکید کرد و هر گونه تعدیل مثبت پیش بینی سود این شرکت را منوط به بهبود وضعیت ساخت و ساز مسکن و ساختمان در کشور روشن شدن برخی از سیاست های دولتی در زمینه هایی همچون هدفمندی یارانه ها و قیمت گذاری محصولات فولادی و فلزی در کشور دانست .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر