بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۶
در پی رو نمایی از برنامه ها در مجمع عنوان شد :

صادرات هدف اول سیمان کارون در سال 89

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان کارون در ساعت 9:00 صبح مورخ 89.4.30 در محل سالن هتل ارم با حضور بیش از 95 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۳۳۵۲۲

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان کارون در ساعت 9:00 صبح مورخ 89.4.30 در محل سالن هتل ارم با حضور بیش از 95 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای مهندس برخوردار کاشانی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان وزیری و بیدگلی و به دبیری آقای لطفی کامل شد.


همچنین نماینده سازمان بورس آقای سخنور و آقای دکتر هشی نماینده موسسه حسابرسی هشیار بهمند به نمایندگی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای مهندس لطفی (مدیرعامل شرکت) و گزارش بازرس قانونی توسط دکتر هشی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.


1- تصویب صورتهای مالی

2- تقسیم 500 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی هشیار بهمند به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار


ترکیب اعضاء هیأت مدیره

اعضاء هیات مدیره

نماینده

سمت

شرکت بتن شن

آقای محمدرضا علاقبندیان

رییس هیات مدیره

شرکت چینی و سرامیک اکباتان (سهامی خاص)

آقای محمدرضا برخوردار کاشانی

نایب رییس هیات مدیره

شرکت سیمان شرق (سهامی خاص)

آقای مرتضی سامی

عضو هیات مدیره

شرکت کشت و صنعت اکباتان (سهامی خاص)

آقای حمیدرضا علاقبندیان

عضو هیات مدیره

بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی

آقای مهدی تفضلی

عضو هیات مدیره

ــــ

آقای حسین لطفی

مدیرعامل


پیام هیأت مدیره

الف- مرور کلی بر وضعیت و تحولات صنعت در سال مالی مورد گزارش

در سال 1388 تولید و عرضه سیمان و کلینکر کشور مجموعاً بالغ بر 52.140 میلیون تن گردیده که نسبت به سال قبل 7.75 میلیون تن افزایش تولید داشته است این آمار نشانگر 17.5 درصد رشد در تولید می باشد (تولید سال 1387 معادل 44.4 میلیون تن کلینکر و سیمان می باشد ) از مقدار سیمان و کلینکر تولیدی حدود 5.5 میلیون تن به خارج از کشور صادر گردیده و 2.3 میلیون تن در کارخانجات انباشته شده و به فروش نرفته و 44.34 میلیون تن از سیمان و کلینکر تولیدی در داخل کشور به فروش رفته و مصرف گردیده است که با توجه به جذب سیمان و کلینکر در سال 1387 جمعاً به مقدار 36.2 میلیون تن از رشد قابل ملاحظه برخوردار می باشد و پیش بینی می شود افزایش روند مصرف در سال 1389 نیز ادامه داشته باشد و آمار تولید و فروش کارخانجات سیمان در سه ماهه اول سال 1389 موید این پیش بینی می باشد .


ب – مرور کلی بر جایگاه شرکت در صنعت وضعیت رقابتی آن در سال مالی مورد گزارش

شرکت با توجه به نیاز بازار منطقه محصولات خود در دو نوع سیمان تیپ 2 و 5 به مشتریان عرضه می نماید و در سال جاری با توجه به افزایش درخواست منطقه به سیمان تیپ 2 عمده تولیدات خود را به سیمان تیپ 2 اختصاص داده و همچنین با عنایت به تمایل خریداران سیمان پاکتی ، نسبت به نصب و راه اندازی بارگیر خانه افزایش ظرفیت در مجاورت بارگیرخانه موجود اقدام نموده و امکان تحویل تا حدود یک هزار و هشتصد تن سیمان پاکتی در روز را فراهم نموده است . ضمناً در سال مالی مورد گزارش تمامی کلینکر و سیمان تولیدی شرکت بعلاوه کلینکر انباشته از سال 1387 به سیمان تبدیل و به فروش رفته است .


ج – بیان استراتژی شرکت

در سال 1388 سیمان کارون توانسته با جذب مصرف کننده عمده سیمان و پروژه های عمرانی منطقه ای با ایجاد امکانات و افزایش کیفیت محصول تولیدی مطابق با درخواست مشتریان ضمن حفظ مشتریان و عاملین قدیمی موفق به جذب و تامین صد درصد سیمان مصرفی سدهای گتوند و کارون چهار ، قطار شهری اهواز گردیده است .

د- مرور کلی بر عملکرد شرکت ، میزان دستیابی به اهداف تعیین شده و دستاورد های مهم در سال مالی مورد گزارش

شرکت در سال مالی مورد گزارش در جهت مشتری مداری نسبت به اخذ استاندارد های ایزو 2008 9001ISO و 2007 –14001ISO و 2007 18001OHSAS گردید که نشانه تضمین کیفیت محصولات تولیدی ، مدیریت زیست محیطی و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی شرکت می باشد .

در جهت تداوم تولید نسبت به خرید تعدادی از موتورهای اصلی و تامین قطعات یدکی و مصرفی اقدام نموده است و در همین راستا با توجه به خارج شدن سیستم کنترول و مانیتورینگ S5 کارخانه از رده تولید نسبت به جایگزین سیستم کنترول و مانیتورینک S7 با سیستم موجود عقد قرارداد نموده که قرارداد در مراحل پایانی می باشد . ضمناً به استحضار می رساند بیش از 99 درصد از اهداف پیش بینی تولیدی بودجه محقق گریده است .


بیان برنامه ها و چشم انداز وضعیت شرکت برای سال مالی آتی

شرکت در سال مالی آتی سعی در حفظ دست آورد های خود براساس تعیین استراتژی تعیین شده و گسترش آن می باشد و سعی خواهد نمود با ایجاد امکانات مالی توسط خود و اخذ وامهای تصویب شده از بانک عامل نسبت به سرعت دادن به عملیات طرح توسعه با برنامه ریزی مدون نسبت به اتمام پروژه و بهره برداری در کوتاه ترین مدت ممکن اقدام نماید . با توجه به اتمام دوره معافیت مالیاتی و اینکه صادرات از مالیات معاف می باشد برنامه ریزی جهت افزایش صادرات بعمل آمده و سعی در رسیدن به اهداف تعیین شده در بودجه در اولویت اصلی شرکت قراردارد .


بیان ریسک های عمده شرکت

با وجود اتمام طرح توسعه شرکت های مجاور در استان و افزایش عرضه سیمان در منطقه امکان کاهش بازار فروش وجود دارد که با توجه به برنامه ریزی انجام گردیده برای افزایش کیفیت و مشتری مداری سعی و هدف شرکت کاهش ریسک فروش می باشد .


جایگاه شرکت در صنعت

شرکت در صنعت سیمان فعالیت می نماید ، مبلغ فروش صنعت مذکور در سال جاری نسبت به سال قبل 12.27 درصد رشد داشته که اهم دلایل آن عبارت است از (افزایش مقدار فورش و نیز افزایش نرخ فروش) شرکت در بین شرکتهای فعال در این صنعت با حجم فروش معادل مبلغ 487746 میلیون ريال از محصول خود به شرح جدول زیر نسبت به کل بازار داخلی و صادرات فعالیت داشته است .


نوع محصول

 

سال مالی منتهی به 1388.12.29

 

 

کل بازار داخلی

 

سهم شرکت از بازار داخلی

 

صادرات

 

 

میلیون ريال

 

میلیون ريال          درصد

 

میلیون ريال

سیمان

 

22.835.100

 

464.735             1.55

 

980.980


اطلاعات طرح توسعه شرکت

طرح توسعه کارخانه (خط 2) به ظرفیت روزانه 3500 تن کلینکر در مجاورت کارخانه فعلی در حال احداث می باشد، مهمترین مزیتهای اجرایی پروژه در کنار خط تولید قبلی و صرفه جویی در هزینه های سرمایه گذاری شامل مطالعات اولیه محل طرح، بررسی و مطالعه معادن در منطقه ، خرید زمین، آماده سازی و محوطه سازی، جاده سازی، احداث ساختمانهای پشتیبانی و انتقال خط برق فشار قوی به کارخانه و نیز قسمتی از ساختمانای تولیدی و ماشین آلان و تجهیزات کارخانه می باشد. کاهش هزینه های سرمایه گذاری ناشی از این تصمیم، افزایش نرخ بازده داخلی و کاهش مدت برگشت سرمایه و افزایش سود را در سالهای آتی بدنبال خواهد داشت.


هزینه های اجرای طرح توسعه :

هزینه اجرای طرح توسعه طبق برآورد های اولیه، بالغ بر 1.287.734 میلیون ریال می باشد مدت اجرای طرح بر اساس گزارش توجیهی حدود 3 سال پیش بینی شده، لیکن بدلیل عدم تخصیص و پرداخت به موقع تسهیلات بانکی و منابع مالی، بهره برداری از طرح توسعه به تاخیر افتاده و پیش بینی می شود در صورت گشایش در اعطاء تسهیلات مالی توسط سیستم بانکی کشور، بهره برداری پروژه در سال 1391 محقق شود.


منابع مالی طرح توسعه:

در جدول زیر نحوه تامین مالی مورد نیاز طرح توسعه ارایه شده است.

شرح

مبلغ- میلیون ریال

افزایش سرمایه (آورده نقدی)

274.700

منابع داخلی دوره احداث

76.394

تسهیلات ریالی

485.000

تسهیلات ارزی به مبلغ 22.6 میلیون یورو

280.194

منابع مالی مورد نیاز طرح توسعه

1.116.288

سود پرداختنی تسهیلات ریالی و ارزی

171.446

قیمت تمام شده طرح توسعه

1.287.734


برنامه های آتی شرکت برای تکمیل این پروژه :

دریافت تسهیلات بانکی بمبلغ 600 میلیارد ریال و تسریع در عملیات اجرائی، راه اندازی و بهره برداری از پروژه، حدوداً 24 ماه پس از دریافت تسهیلات بانکی (سال 1391)


برنامه های آینده شرکت:

الف) گسترش بازارهای فروش محصولات

شرکت در سال جاری فعالیت خود را در بخش صادرات افزایش خواهد داد.

ب) تولید محصولات و معرفی محصولات جدید

متناسب با درخواست بازار انواع سیمان قابل تولید می باشد.

ج) مشارکتها و سرمایه گذاری ها

مشارکت در سیمان لارستان جهت اجرای طرح توسعه 3500 تنی

د) شیوه تامین مالی

با توجه به پیگیریهای لازم جهت اخذ تسهیلات بانکی در جریان می باشد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر