بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۲
بالاترین میزان سود در صنعت بیمه کشور

ثبت رشد 22 درصدی سود خالص بیمه البرز نسبت به سال 87

رسول تاجدار، عضو هیات مدیره و معاون مالی اداری بیمه البرز اعلام کرد: سود سهامداران حقیقی از اول شهریور ماه امسال پرداخت می شود.
کد خبر : ۳۳۷۶۲

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه البرز راس ساعت 9:00 صبح مورخ 89.4.27 در محل سالن تلاش تهران با حضور بیش از 80 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای محمد ابراهیم امین به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان علی خرسندیان به نمایندگی از وزارت امور اقتصادی و دارایی، صمدی، نماینده بانک ملت، تقوایی عضو هیات مدیره و به دبیری رسول تاجدار کامل شد.


همچنین نماینده سازمان بورس خانم مازیار و نماینده موسسه حسابرسی آقای عرب زاده نیز در جلسه حضور داشتند. مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره محمد ابراهیم امین (مدیرعامل شرکت) و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.


1- تصویب صورتهای مالی

2- تقسیم 500 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

4- انتخاب روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار


خبر خوش برای سهامداران در حاشیه مجمع

رسول تاجدار، عضو هیات مدیره و معاون مالی اداری بیمه البرز اعلام کرد: سود سهامداران حقیقی از اول شهریور ماه امسال پرداخت می شود.


ترکیب اعضاء هیأت مدیره




ترکیب سهامداران


دستاوردها 

شرکت بیمه البرز به عنوان یک بیمه گر به یمن دلبستگی ، همبستگی، وفاداری و تلاش کارکنان وشبکه نمایندگی در سال 1388 دستاورد های گرانقدری کسب نموده که انتخاب الگوی مشتری مداری ، شفافیت وپاسخگوئی در مدیریت شرکت بستر ساز دستیابی به این موفقیت ها بوده است که برخی از این دستاوردها عبارت است از :

- کسب رتبه اول کارایی عملیاتی براساس ارزیابی بیمه مرکزی

- کسب رتبه اول حضور و کارایی در بازار سرمایه براساس ارزیابی بیمه مرکزی

- کسب رتبه اول شفافیت گزارش دهی مالی براساس ارزیابی بیمه مرکزی

- کسب رتبه اول استفاده از فن آوری اطلاعات و IT براساس ارزیابی بیمه مرکزی

- کسب رتبه اول مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع براساس گواهی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور

- دریافت تقدیر نامه از رییس محترم کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی

- کسب عنوان بیمه برتر کشور از سوی بیمه مرکزی ایران

- در یافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان

- دریافت تقدیر نامه از استاندار محترم تهران

- رشد 22 درصدی سود خالص از مبلغ 231 میلیارد ريال در سال 1387 به مبلغ 281 میلیارد ريال در سال 1388

- رشد حجم سرمایه گذاری های شرکت از مبلغ 1.497 میلیارد ريال در سال 1387 به مبلغ 1.546 میلیارد ريال در سال 1388

- رشد 11 درصدی درآمد حق بیمه از مبلغ 2.823 میلیارد ريال در سال 1387 به 3.141 میلیارد ريال در سال 1388

- رشد درآمدهای سرمایه گذاری از مبلغ 236 میلیارد ريال در سال 1387 به مبلغ 242 میلیارد ريال در سال 1388

- حضور موثر در بازارهای مالی و سرمایه کشور و استفاده بهینه از سرمایه ، ذخایر ، اندوخته ها و بهبود مدیریت وجوه نقد

- بکارگیری روشها و استاندارد های شناخته شده بین المللی بیمه گری در مدیریت ریسک ، تعیین نرخ و شرایط بیمه نامه ها و ارزیابی و پرداخت خسارت

- استقرار نرم افزار جامع بیمه ای در کلیه شعب و نمایندگی های شرکت در حال حاضر کلیه عملیات بیمه ای و رخدادهای مالی به صورت on line از طریق این سیستم انجام و امکان اخذ گزارشهای اطلاعاتی مدیریت در هر لحظه ممکن می باشد .

- تایید مجدد اعتبار مدرک استاندارد 9001-ISO طی ممیزی صورت گرفته

- اجرای کامل استاندارد حسابداری شماره 28 و آیین نامه شماره 58 شورای عالی بیمه

- تغییر کدینگ حسابداری

- اقدام برای دریافت گواهی 27001-ISO استاندارد امنیت شبکه در راستای نگهداری و بهره برداری ایمن از اطلاعات و داده های بیمه ای و مالی شرکت .


فعالیتهای سرمایه گذاری 




سود حاصل از سرمایه گذاری های شرکت 


اهداف سال مورد گزارش


1. استقرار الگوی مشتری مداری و ساماندهی نظام تصمیم گیری و عملیاتی شرکت بر پایه این الگو

2. توسعه پرتفوی با استاندارد از متنوع سازی بازارها و خدمات بیمه ای و کاربرد هزینه- سود در انتخاب ، جذب و حفظ پرتفوی

3. تقویت و حمایت قانونمند از تشکل (های) نمایندگی و هدایت موثر شبکه نمایندگی و ایجاد رابطه شفاف و قانونمند در جهت واگذاری مجموعه فعالیت های بازاریابی و فروش به شبکه نمایندگی

4. استقرار نظام مشارکت در جهت تقویت انسجام، همبستگی و وفاداری کارکنان به شرکت و اهداف آن

5. توسعه کیفی نیروی انسانی و افزایش کارآیی و بهره وری شرکت

6. حضور موثر در بازار سرمایه کشور و استفاده بهینه از سرمایه، ذخایر و اندوخته های شرکت و بهبود مدیریت وجوه نقد

7. بهبود و توسعه نظام کنترل و نظارت جامع بر عملکرد کارکنان، مدیران و واحدها و شبکه نمایندگی در راستای مشتری مداری، تکریم ارباب رجوع و کاهش انحرافات از معیارها

8. به کار گیری روش ها و استانداردهای شناخته شده بین المللی بیمه گری در مدیریت ریسک ، تعیین نرخ و شرایط بیمه نامه ها و ارزیابی و پرداخت خسارت

9. به کارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه گام به گام آن با هدف تسهیل و تسریع در خدمات رسانی به مشتریان و استقرار نظام اطلاعات مدیریت

10. ارتقاء و گسترش ضابطه مند همکاری و همیاری و شفاف سازی روابط میان شبکه نمایندگی و بدنه اصلی شرکت در راستای حفظ و توسعه منافع متقابل و خدمت رسانی مطلوب به مشتریان

11. تکیه بر اطلاع رسانی و معرفی محصولات بیمه ای و خدمات متمایز در برنامه های تبلیغاتی شرکت

12. شناسایی مستمر و پرهیز از هزینه های غیر ضروری و جلوگیری از اصراف و تبذیر در عین توجه کافی به تامین مادی نیروی انسانی شاغل در شرکت

13. تمرکززدایی و واگذاری منطقی اختیارات و مسئولیت ها به واحدها

14. پای بندی کامل به اصول علمی و شناخته شده بنگاه داری اقتصادی

15. بستر سازی و تدارک کارشناسانه فرایند تبدیل شرکت از یک بنگاه دولتی به بنگاه خصوصی در راستای اجرای سیاستهای بند ج اصل 44 قانون اساسی

16. تاکید بر شفافیت و پاسخگویی در همه سطوح مدیریتی و سرپرستی و در همه مراحل انجام فعالیت.






لینک سایت شرکت


http://www.alborzinsurance.ir/







اشتراک گذاری :
ارسال نظر