بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۱
سهام شرکت بیمه دانا امروز در حالی پس از ماهها کش و قوس و پشت سر گذاشتن موانع مختلف در بورس عرضه شد که قیمت 26100 ریالی را برای هر سهم خود به ثبت رساند و سومین شرکت گران بورس شد قبل از این شرکت تنها سیمان قاین و نفت بهران به ترتیب با قیمتهای 30285 و 28000 ریال قراردارند .
کد خبر : ۳۴۳۰۳

با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 89.05.26 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 110 واحد افزایش به رقم 13878 واحد رسيد . همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 265 واحد افزایش عدد 24386 واحد را تجربه كرد. شاخص كل نيز در روز جاري با 144 واحد افزایش به رقم 16910 واحد رسيد.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 530 میلیارد ریال رسید.

همچنین در این روز چادر ملو با 18 واحد افزایش شاخص ، بیشترین تاثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل بانک صادرات با 1.7 واحد کاهش ، بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

بازار سرمایه امروز میزبان میهمانی بود که از فعال بزرگ و کوچک ، مسئول و کارشناس ، هیچکدام تصور این همه بزرگی آن را نداشتند ، سهام شرکت بیمه دانا امروز در حالی پس از ماهها کش و قوس و پشت سر گذاشتن موانع مختلف در بورس عرضه شد که قیمت 2610 تومان را برای هر سهم خود به ثبت رساند و سومین شرکت گران بورس شد قبل از این شرکت تنها سیمان قاین و نفت بهران به ترتیب با قیمتهای 30285 و 28000 ریال قراردارند  .

بر اساس گزارش بورس نیوز با توجه به سود 1973 ريالی بیمه دانا و ثبت قیمت 26100 ريالی این شرکت اهالی تالار رقم مذکور را بسیار بیش از حد انتظار توصیف کرده و هیچگونه جذابیتی را به جهت سرمایه گذاری حقیقی های بازار برای آن متصور نیستند .

حتی اهالی تالار نسبت به معاملات فردای این شرکت نیز شک دارند اما بنظر می رسد قیمت امروز بیمه دانا موتور محرکی شد برای احتمال صعود سهام بیمه البرز تا محدوده 1200 تومان .

از سوی دیگر در نماد شرکت آذرآب و فاراک نیز شاهد تکرار روند روز گذشته بودیم البته صف فاراک بیش از روز گذشته بود .

اما امروز خبری به تحریریه بورس نیوز رسید که بیان آن قطعاً موجبات تعجب سهامداران را بر خواهد انگیخت ، براین اساس از یک منبع آگاه مطلع شدیم که شرکت صدرا طی گزارش جدیدی به سازمان بورس خبر از سود 420 ريالی داده که این مسئله با مخالفت نهاد نظارت بر ناشران بورسی مواجه شده است . اهالی معتقدند در صورتیکهEPS جدید صدرا مورد موافقت سازمان قرار گیرد روز بازگشایی نماد صدرا چهره فعالان بازار دیدنی خواهد بود .

حفاری شمال نیز علی رغم سیر صعودی ابتدای معاملات ، در پایان با افت قیمت مواجه شد اهالی تالار معتقدند هفته آینده نوبت به حفاری شمال خواهد رسید . چرا که در بین شرکتهای پیمانکاری بورس حفاری شمال شرکتی است که علی رغم پتانسیل بالا رشد قابل قبولی را برجا نگذاشته است .


اشتراک گذاری :
ارسال نظر