بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۰۶:۴۸
در حالیکه برخی شنیده ها از کشف قیمت هر سهم همراه اول در فرابورس طی پنجم آبانماه جاری حکایت دارد ، مدیر عامل این بازار امکان چنین اقدامی را محال می داند .
کد خبر : ۳۸۰۹۷

در حالیکه برخی شنیده ها از کشف قیمت هر سهم همراه اول در فرابورس طی پنجم آبانماه جاری حکایت دارد ، مدیر عامل این بازار امکان چنین اقدامی را محال می داند .

مصطفی امید قائمی ، مدیرعامل شرکت فرابورس ایران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ؛ با اشاره به اینکه آگهی عرضه سهام شرکت های متقاضی ورود به بازار سرمایه حداقل پنج روز کاری به طول می انجامد ، اظهار داشت : با توجه به اینکه تاکنون همراه اول درخواستی مبنی بر ورود به فرابورس ارایه نداده بنابراین هرگونه کشف قیمت سهام این شرکت در روزهای آینده و بازار فرابورس منتفی است .

وی عرضه سهام همراه اول در فرابورس را پس از ارایه درخواست کتبی منوط به ارزیابی اطلاعات و گزارش های مالی و نیز اساسنامه این شرکت در هیأت پذیرش دانست و در خصوص عرضه سهام شرکت های جدید در فرابورس گفت : علاوه بر آغاز پذیره نویسی دو میلیارد و 760 میلیون سهم سرمایه گذاری پارس آریان به ارزش 552 میلیارد تومان در روز جاری (ناشی از سلب حق تقدم سهام در افزایش سرمایه) طی هفته آینده نیز پذیره نویسی اوراق بانک پاسارگاد به ارزش 15 هزار و 400 میلیارد ريال به روش عرضه خرد سهام و به منظور افزایش سرمایه در بازار سوم فرابورس فراهم خواهد شد .

امید قائمی در ادامه به عرضه اولیه سهام شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن (بالاست) و نیز شرکت توسعه عمران شاهد با توجه به پذیرش آن در بازار اول در آینده ای نزدیک خبر داد و درباره برنامه عرضه های عمده سازمان خصوصی سازی در فرابورس گفت : 100 درصد از سهام شرکت سهامی هواپیمایی خدمات ویژه و 53.94 درصد از سهام مشانیر طی آبان ماه جاری عرضه خواهند شد .

به گفته مدیرعامل شرکت فرابورس ایران ارزش کل معاملات این بازار از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر 1200 میلیارد تومان بوده که حدود 100 میلیارد تومان از این رقم ارزش سهام عرضه شده شرکت ها در این بازار است .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر